1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. 800 میلیون تومان تخلف و 802 پرونده در ناوگان حمل و نقل عمومی

800 میلیون تومان تخلف و 802 پرونده در ناوگان حمل و نقل عمومی

11 مرداد 1401
  • 0

براساس اعلام سازمان حمایت در سه ماهه سال جاری، تعداد ۸۰۲ پرونده تخلف در رابطه با تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری تشکیل شده است که ارزشی معادل ۸۰۰ میلیون تومان را شامل می شود.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت، در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۷ هزار و ۹۲۶ ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری از طرف بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها بازرسی شده است که در نتیجه این بازرسی‌ها، ۸۰۲ پرونده تخلف در حمل و نقل درون و برون شهری تشکیل شده است.

این گزارش بیان می کند که در مدت مذکور، در بخش برون شهری ۳۱۶ فقره پرونده به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان و در بخش درون شهری نیز ۴۸۶ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۵۳ میلیون تومان تشکیل شده که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده اند.  

از این رو مجموعاً در سه ماهه اول سال جاری، ۸۰۲ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برای تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری تشکیل شده است.

نحوه شکایت

در صورتی که افراد در رابطه با این موضوع شکایتی داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کرده و یا از طریق تلفن 124، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت « ۱۲۴.ir » و اپلیکیشن «آپ» شکایت خود را به ثبت برسانند.

 قانون نظام صنفی اعلام می کند که گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

منبع ایسنا


نظرات