1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. چند درصد ماشین های سرقتی پیدا میشوند؟

چند درصد ماشین های سرقتی پیدا میشوند؟

12 مرداد 1401
  • 0

سرقت خودرو را به‌عنوان مادر همه سرقت‌ها می‌شناسند؛ زیرا در اکثر مواقع دلیل سرقت خودرو، ارتکاب سایر جرائم است. ۳۰‌درصد خودروهای مسروقه در همان ۲۴‌ساعت اولیه پس از سرقت کشف می‌شوند. از طرفی ۸۰‌درصد ماشین‌های سرقتی در هفته اول و درحالی‌که قطعات آن جدا شده است، پیدا می‌شود. برابر با سوابق و آمار‌های موجود، ۱۲درصد از جرائم کل کشور مرتبط با دزدی است. سرقت خودرو ۷ درصد از کل سرقت‌های کشور را شامل می‌شود؛ از طرفی گزارش شده که دزدی‌های مربوط به موتورسیکلت ۸ درصد و سرقت لوازم، قطعات و محتویات خودرو حدود ۲۴‌درصد از کل دزدی‌های انجام‌شده در ایران است. توضیحات، قصد داریم در این مطلب علاوه‌بر آمار سرقت خودرو، به مهم‌ترین دلایل افزایش دزدیدن ماشین نیز بپردازیم؛ همچنین در ادامه تنوع روش‌های حفظ و افزایش امنیت خودرو را بررسی می‌کنیم تا با رعایت این نکات یک خودرو‌ ضد‌سرقت داشته باشید.

مهم‌ترین دلایل افزایش سرقت خودرو چیست؟

افزایش روزافزون قیمت خودرو و لوازم آن، ماشین را به یک کالای با‌ارزش تبدیل کرده است؛ همین موضوع به سارقان خودرو انگیزه کافی برای دزدی می‌دهد. به‌طور‌کلی، اصلی‌ترین عوامل سرقت خودرو عبارت‌اند از:

  • کمبود قطعات یدکی در بازار
  • افزایش قیمت قطعات خودرو
  • کمبود پارکینگ‌های عمومی
  • کمبود پارکینگ در منازل و آپارتمان‌ها
  • رعایت نکردن موازین ایمنی و خودکنترلی توسط صاحبان خودرو 
  • غفلت در هنگام ترک وسیله نقلیه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث افزایش سرقت خودرو می‌شود، بی‌توجهی به افزایش ضریب ایمنی وسایل نقلیه است؛ زیرا سارقان در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند خودرو را بربایند. با استفاده از روش‌های افزایش امنیت خودرو می‌توانید کار سارقان را سخت و آن‌ها را سرقت ماشینتان منصرف کنید. استفاده از دزدگیر باکیفیت، انواع قفل و جی پی اس خودرو برای افزایش امنیت ماشین در برابر سرقت بسیار موثر است؛ با‌این‌حال، همه این موارد را بررسی می‌کنیم تا به بهترین گزینه برای افزایش امنیت خودرو برسیم.

 

ردیاب خودرو.jpg

 

استفاده از انواع قفل برای افزایش امنیت خودرو

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها برای افزایش امنیت خودرو در برابر سرقت، استفاده از انواع قفل‌ها است؛ زیرا باز کردن قفل فابریک خودرو برای سارقان حرفه‌ای کمتر از ۵‌ثانیه زمان نیاز دارد. استفاده از قفل پدال و قفل فرمان زمان سرقت خودرو را افزایش می‌دهد و به‌تبع، ریسک سرقت را پایین می‌آورد؛ در نتیجه بسیاری از سارقان با دیدن قفل پدال و قفل فرمان از سرقت خودرو منصرف می‌شوند و به‌دنبال هدفی راحت‌تر برای دزدیدن می‌گردند. 

برخی سارقان نیز با ماشین کاری ندارند و باتری یا کامپیوتر آن را می‌دزدند. برای حفظ امنیت چنین مواردی، قفل کاپوت بهترین گزینه خواهد بود. استفاده از دستگاه ضبط صدای مخفی در خودرو کمک می‌کند تا هنگام سرقت، گفت‌وگوی سارقان را ضبط کرده و از آن به‌عنوان سندی برای اثبات جرم استفاده کنید. با استعلام  قیمت دستگاه ضبط صدا مخفی برای ماشین بهترین رکوردر را خریداری کرده و امنیت خودروتان را افزایش دهید. 

 

ضد سرقت خودرو.jpg

 

با استفاده از دزد‌گیر‌های حرفه‌ای امنیت ماشینتان را دوچندان کنید

دزدگیر‌ها انواع مختلفی دارند که دزدگیر معمولی، تصویری و ماهواره‌ای را می‌توان از معروف‌ترین و پرکاربرد‌ترین آن‌ها معرفی کرد. دزدگیر معمولی ساده‌ترین نوع این وسایل به شمار می‌رود و فقط قابلیت پخش صدای آژیر و باز و بسته کردن در‌های خودرو را دارد. دزد‌گیر‌های تصویری نوع پیشرفته دزدگیر‌های معمولی به حساب می‌آیند؛ با این تفاوت که وضعیت کلی خودرو روی صفحه نمایشگر ریموت آن قابل رویت است. چنانچه در خودرو، کاپوت یا صندوق عقب باز شود، وضعیت آن را می‌توان روی نمایشگر دید.

دزدگیر ماهواره‌ای یا دزدگیر سیم کارتی نوع دیگری از انواع دزدگیر‌ها به‌شمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توان موقعیت مکانی خودرو را هم شناسایی کرد. این وسیله امکان خاموش کردن خودرو از راه دور را تا محدوده‌ای خاص برایتان فراهم می‌کند.

ردیاب؛ بهترین وسیله برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو

دزدگیر و انواع قفل برای افزایش امنیت خودرو بسیار کاربردی هستند؛ بااین‌حال، باز کردن قفل و از کار انداختن دزدگیر برای سارقان حرفه‌ای به سادگی آب خوردن است. از طرفی قفل و دزدگیر تا زمانی کاربرد دارند که سارقان موفق به سرقت خودرو نشده باشند؛ در چنین شرایطی، پس از دزدی، شما به خودرو دسترسی نخواهید داشت.

با‌توجه‌به این توضیحات، استفاده از وسیله‌ای که حتی پس از سرقت خودرو کاربردی باشد، بسیار حیاتی به شمار می‌رود. ردیاب خودرو را می‌توان به‌عنوان بهترین وسیله برای افزایش امنیت خودرو در برابر سرقت معرفی کرد. در ادامه انواع ردیاب خودرو را معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

ردیاب دیاگی؛ ساده، پرقدرت و ارزان

ردیاب دیاگی ساده‌ترین و درعین‌حال یکی از پرقدرت‌ترین انواع جی پی اس به شمار می‌رود. نیاز نداشتن به سیم‌کشی را می‌توان یکی از مزیت‌های استفاده از جی پی اس دیاگی خودرو معرفی کرد. برای فعال کردن این ردیاب باید آن را به دیاگ خودرو متصل کنید؛ به‌محض اتصال جی پی اس به دیاگ قابلیت تعیین موقعیت و ردیابی خودرو فراهم می‌شود. قیمت پایین و به‌صرفه جی پی اس دیاگی یک خبر خوش برای افرادی است که قصد افزایش امنیت ماشینشان را دارند؛ بااین‌حال، قیمت ارزان باعث نمی‌شود که ردیاب دیاگی از کیفیت و قدرت کافی برخوردار نباشد.

جی‌پی‌اس دیاگی در سخت‌ترین شرایط جوی و در همه‌جای دنیا قابلیت ردیابی و تعیین موقعیت اتومبیل را دارد که این موضوع در ردیاب‌ها به‌عنوان ویژگی‌ خاص به حساب می‌آید.

ردیاب فندکی؛ جی‌پی‌اس مخفی بدون نیاز به سیم‌کشی

جی پی اس فندکی را می‌توان به‌عنوان ردیاب مخفی از چشم سارقان معرفی کرد. طراحان جی‌پی‌اس برای مخفی بودن این ردیاب، آن را شبیه به شارژر فندکی طراحی کرده‌اند؛ حتی روی این وسیله سوکت مخصوص سیم شارژر را قرار داده‌اند تا توجه سارقان را به خود جلب نکند. البته از این جی پی اس برای شارژ کردن موبایل نیز می‌توان استفاده کرد. نصب این ردیاب بسیار ساده است؛ به‌طوری‌که پس از اتصال به فندکی خودرو می‌توان آن را فعال کرد.

ردیاب آهنربایی؛ بدون نیاز به سیم‌کشی و اتصال به برق خودرو

ردیاب مغناطیسی نوع دیگری از ردیاب‌های بی‌سیم به‌حساب می‌آید؛ با این تفاوت که برای فعالیت نیاز به برق خودرو هم ندارد. ردیاب آهنربایی را با نام‌‌های ردیاب مگنتی و جی پی اس مغناطیسی یا پلیسی نیز می‌شناسند. این ردیاب‌ها باتری بسیار قدرتمندی دارند که برای مدت‌زمان طولانی بدون نیاز به شارژ مجدد امکان ردیابی و تعیین موقعیت خودرو را فراهم می‌کند. از آهنربا‌‌های این ردیاب برای اتصال به سطوح فلزی خودرو استفاده می‌شود.

ضدضربه و ضد‌آب بودن جی پی اس آهنربایی باعث شده تا بتوان زیر ماشین هم از آن استفاده کرد. قابلیت شنود داخل کابین خودرو را از مزیت‌های دیگر استفاده از ردیاب مغناطیسی اتومبیل است. با استفاده از این قابلیت می‌توان از گفت‌وگوی سارقان مطلع شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خودرو را از چنگ آن‌ها خارج کرد.

با استفاده از جی پی اس‌های ایران رهیاب در سریع‌ترین زمان، ماشینتان را از چنگ سارقان خارج کنید

در این مقاله به سؤال «چند درصد ماشین های سرقتی پیدا میشوند» پاسخ دادیم و در ادامه بهترین روش‌های افزایش امنیت خودرو را معرفی کردیم. با رعایت این روش‌ها هیچ‌کسی قادر به سرقت خودرو شما نخواهد بود؛ حتی در صورت دزدی، با استفاده از انواع ردیاب‌ها می‌توان مکان خودرو را شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به پس گرفتن خودرو اقدام کرد. چنانچه برای خرید انواع جی پی اس نیاز به فروشگاهی معتبر دارید، پیشنهاد ما خرید جی پی اس از فروشگاه ایران رهیاب است. با مراجعه به سایت ایران رهیاب به آدرس اینترنی iranrahyab.com انواع ردیاب‌ها را مشاهده و در صورت نیاز خریداری کنید. 

چنانچه برای خرید انواع ردیاب نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره تلفن ۲۲۴۱۰۳۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای ایران رهیاب آماده پاسخگویی به سؤالاتتان هستند تا برای خرید بهترین ردیاب شما را راهنمایی کنند.



نظرات