1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. توقف تولید تویوتا لندکروز 70؛ خودرویی پرطرفدار در خاورمیانه

توقف تولید تویوتا لندکروز 70؛ خودرویی پرطرفدار در خاورمیانه

12 مرداد 1401
  • 0

تویوتا، لندکروزر 70 را هنوز هم در خاورمیانه به فروش می رساند، جایی که این شرکت برای  FJ Cruiser نیز بازار نسبتاً خوبی دارد. با این حال، مجله CarExpert اخیراً در مورد برنامه‌های تویوتا برای توقف موقت تولید لندکروز 70 گزارش داده است.

تویوتا لندکروزر 70 یکی از آن مدل‌هایی است که نمی‌میرد. در سال 1984 راه اندازی شد و اکنون 38 سال است که در بازار وجود دارد و هنوز هم از تقاضای بسیار بالایی در استرالیا برخوردار است. به طوری که خودروساز باید سفارشات آفرود کلاسیک را در تلاش برای تولید خودروهایی که قبلاً پرداخت شده اند، متوقف کند.

تویوتا 70.jpg

مجله CarExpert اخیراً در مورد برنامه‌های تویوتا برای توقف موقت تولید لندکروز 70 گزارش داده است. یکی از نمایندگان شرکت این اطلاعات را تأیید کرد:

تامین تقاضا برای این محصول، تحت تأثیر اختلالات مداوم تولید قرار دارد که در سطح صنعت خودروسازی جهانی تجربه می‌شود. در عین حال، محبوبیت این مدل در بین مشتریان استرالیایی در بالاترین حد تاریخی باقی مانده است.

این شرکت ژاپنی در آوریل امسال به‌روزرسانی لندکروزر 70 را اعلام کرد و گفت این سری برای مطابقت با مقررات سخت‌گیرانه‌تر تصادفات جانبی استرالیا اصلاح می‌شود. در حال حاضر، مشخص نیست که توقف تولید چه معنایی برای آپدیت دارد؛ زیرا قرار بود از نوامبر امسال در دسترس عموم قرار بگیرد.

با وجود حداقل مقدار میکروچیپ مورد نیاز برای لندکروزر 70، ظاهرا تویوتا هنگام رسیدگی به تولید آفرود با مشکلات متفاوتی مواجه است. این خودرو در حال حاضر در ژاپن مونتاژ می شود و یکی از سودآورترین خودروهای این شرکت است، اگرچه آینده شاسی بلند ممکن است با مشکل مواجه شود.

شان هانلی، معاون فروش تویوتا استرالیا، اظهار داشت: فروشندگان در مورد زمان انتظار برای سفارش‌های موجود در ماه‌های آینده مستقیماً با مشتریان در تماس خواهند بود.

با وجود حداقل مقدار میکروچیپ مورد نیاز برای لندکروزر 70، ظاهراً تویوتا هنگام رسیدگی به تولید آفرود با مشکلات متفاوتی مواجه بوده است. این خودرو در حال حاضر در ژاپن مونتاژ می شود و یکی از سودآورترین خودروهای این شرکت است، اگرچه آینده این شاسی بلند ممکن است در آینده با مشکل مواجه شود.

برای یادآوری، J70 از یک کارخانه دیزلی 4.5 لیتری V8 با قدرت 202 اسب بخار (151 کیلووات) و 317 پوند فوت (430 نیوتن متر) گشتاور بهره می برد. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می شود. این موتور به دلیل قابلیت اطمینان آن شناخته شده است زیرا یک موتور نسبتاً ساده و بادوام است، اگرچه مصرف سوخت چندان عالی نیست.



نظرات