1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. «تارا» و «شاهین» در مسکو عرضه می شوند

«تارا» و «شاهین» در مسکو عرضه می شوند

31 مرداد 1401
  • 0

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای ورود خود به شهر مسکو اظهار کرد: همکاری مشترک دو کشور ایران و روسیه در زمینه صنایع کشتی‌سازی، هوایی و خودرویی گسترش خواهد یافت.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت که با هدف شرکت در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه و امضای تفاهم نامه های اقتصادی با این کشور به روسیه سفر کرده است، اضافه کرد: در سال های گذشته روابط ایران و روسیه  در حال رشد بوده و در یک سال گذشته این رشد مشهودتر و وارد فازهای جدیدتری شده است.

وزیر صمت با تأکید بر آغاز صادرات توربین‌های گازی و محصولات فناورانه به روسیه، از احتمال امضای تفاهم نامه های اقتصادی در روسیه خبر داد و اضافه کرد: در این سفر تعدادی از موضوعات پیگیری خواهد شد که مهمترین محورهای آن، آغاز همکاری مشترک در حوزه صنایع کشتی‌سازی، صنعت هوایی و صنایع خودرویی است.

فاطمی امین همچنین به حضور 50 شرکت ایرانی برای در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده در ماه‌های اخیر تلاش شده است تا شرکت‌های ایرانی و روسی که در این حوزه فعال هستند، وارد همکاری‌های مشترکی با یکدیگر شوند.

عرضه شاهین در روسیه.webp

 

وزیر صمت به ثبات تولید در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و افزود: با رفع مشکلات سال‌های قبل، تولید خودرو به ثبات لازم رسیده و در نمایشگاه روسیه نیز دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود.

فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد و در این سفر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات، لوازم یدکی و صنایع وابسته، موسوم به «اتوموبیلیتی 2022» از امروز دوشنبه 31 مرداد با حضور ایران و صدها شرکت بین‌المللی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های مسکو آغاز شده و غرفه ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات روسی افتتاح خواهد شد.

خودروسازهای ایرانی سایپا و ایران خودرو با عرضه محصولات خود با نام شاهین و تارا در نمایشگاه اتومبلیتی روسیه حاضر شدند. این نمایشگاه امروز، با حضور سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

عرضه تارا در روسیه.webp



نظرات