1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. جزئیات آیین نامه هفته آینده رسانه ای می شود؛ تعیین سقف 20 هزاردلاری واردات خودرو

جزئیات آیین نامه هفته آینده رسانه ای می شود؛ تعیین سقف 20 هزاردلاری واردات خودرو

1 شهریور 1401
  • 0

سخنگوی وزارت صمت طی مصاحبه ای از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو خبر داد و گفت که آیین نامه، هفته آینده رسانه‌ای می شود و بعد از آن ابلاغ و اجرا می‌شود.

امید قالیباف در گفت و گویی با صدا و سیما با تأکید بر عزم و پیگیری‌های وزارت صمت در راستای تصویب و اجرایی کردن آیین نامه بیان کرد که آیین نامه واردات خودرو، هفته آینده از طریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در خصوص سقف دلاری واردات خودرو اشاره کرد که واردات خودرو با هدف مصرف اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین انجام شده و سقف دلاری برای واردات، 20 هزار دلار در نظر گرفته شده است.به گفته وی، براساس آئین‌نامه، سقف واردات خودرو ۲۰هزار دلار خواهد بود، ضمن اینکه خودروهای وارداتی باید استانداردهای ۸۵گانه را بگذرانند. هدف‌گذاری واردات هم برای کم درآمدها است و دو سقف ۱۰ و ۲۰ هزار دلار تعیین شده است؛ بنابراین خودروی وارداتی بالای ۲۰ هزار دلار نخواهیم داشت.

قالیباف طی این گفت‌وگو در خصوص رایزنی و مذاکره با خودروساز‌ها بزرگی مانند تویوتا ژاپن سخن گفت و اعلام کرد که با شرکت‌های خودروساز معتبر آلمانی، چینی و هندی در حال انجام رایزنی هستند. خودروسازان خودشان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا مذاکره کردند، اما ۷۰درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه‌ریزی ما برای واردات خودروهای ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند. همچنین برنامه‌ریزی ها برای واردات خودرو‌های ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند. خودروهای اقتصادی خودروهایی هستند که در سطح جهانی ۵۰درصد تقاضا را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت صمت درخصوص تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو و موافقت بانک مرکزی در این ارتباط، افزود: بانک مرکزی معمولا مخالفت‌هایی دارد، اما نکته ما تصویب آیین‌نامه واردات است که این مهم انجام شده است. 



نظرات