1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. ابلاغ آیین نامه واردات خودرو چه تأثیری بر بازار گذاشت؟

ابلاغ آیین نامه واردات خودرو چه تأثیری بر بازار گذاشت؟

5 شهریور 1401
  • 0

با گذشت چند روز از اعلام این آیین نامه هنوز بازار واکنشی مثبت و منفی نسبت به این موضوع نشان نداده است و به نوعی همه تعیین تکلیف تغییرات قیمتی خودروها را در بازار متأثر از مذاکرات بین المللی و قیمت دلار می دانند.
سوم شهریور ماه آیین نامه واردات خودرو پس از تاخیر دو ماهه منتشر شد تا بازار پر التهاب خودروهای وارداتی شاهد اخبار جدید تری در قیمت ها باشد. اما با گذشت چند روز از اعلام این آیین نامه هنوز بازار واکنشی مثبت و منفی نسبت به این موضوع نشان نداده است و به نوعی همه تعیین تکلیف تغییرات قیمتی خودروها را در بازار متأثر از مذاکرات بین المللی و قیمت دلار می دانند. 

در بخش خودروهای داخلی نیز بازار در بخشی از خودروها با کاهش قیمت روبه رو بود اما نوسانات نرخ دلار تأثیراتی  بر قیمت تعدادی از خودروها از جمله پژو پارس و پژو 206 و پژو 207 گذاشته و روند صعودی را تجربه می کنند.

موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در همین ارتباط گفت: هنوز جزئیات تعرفه واردات مشخص نیست و نمی توان گفت آئین نامه واردات چه تأثیراتی بر بازارخواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه بازار تعطیل است و کمتر معامله ای صورت می گیرد، افزود: وقتی معامله ای نمی شود تغییرات قیمتی محسوس نیست اما در مجموع در خودروهای وارداتی تغییرات چندانی اتفاق نیفتاده و در خودروهای داخلی تعدادی از خودروها مانند کوییک کاهش یک میلیون تومانی و کوییکR کاهش یک میلیون و 500 هزار تومانی را تجربه کرده است. در حال حاضر کوییک در بازار 199 میلیون تومان و کوییک R در حدود 203 میلیون و 500 هزار تومان است.

 پژو پارس  که هفته گذشته 295 میلیون تومان به فروش می رسید، امروز با قیمت 305 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد. پژو 207 با افزایش قیمت 9 میلیون تومان با قیمت 462 میلیون تومان به فروش می رسد.

 

منبع تسنیم


نظرات