1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. رونمایی از خودروی ارزان قیمت ایران خودرو و سایپا جایگزین پراید

رونمایی از خودروی ارزان قیمت ایران خودرو و سایپا جایگزین پراید

8 شهریور 1401
  • 4

وزارت صنعت معدن و تجارت چندی پیش دستور ساخت خودرویی اقتصادی را به ایران خودرو و سایپا داد و این دو شرکت نیز بعد از چندماه کار بر روی این خودرو سرانجام آن‌را در نمایشگاه های دستاوردهای صنعت خودرو رونمایی کردند.

بر همین اساس پروژه k112 را که می توان ارزان ترین خودروی داخلی و جایگزین مناسب پراید دانست در قالب یک پرتوتایپ در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شد.

 

3580681_cleanup (1).jpg

 

این خودرو قرار است به یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر مجهز شود که این پیشرانه فقط مناسب استفاده از این خودرو در داخل شهر است. نیروی تولیدی این پیشرانه معادل 75 اسب بخار می باشد که توسط ایران خودرو تولید شده است و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر کمتر از 5 لیتر است.

خودروی اقتصادی ایران خودرو و سایپا بر پایه میکرو کراس اور رنو کوئید ساخته شده است. قابل ذکر است که رنو کوئید محصول جایگزین خودروی سوزوکی آلتو در بازار هند می باشد که ر سال ۲۰۱۶ در آزمون‌های ایمنی NCAP بریتانیا هیچ ستاره‌ای نتوانست کسب کند.

 

3580682_cleanup (1).jpg

 

امید است ایران خودرو و سایپا این خودروی اقتصادی ناامن را بهبود داده و با افزایش ایمنی آن داستان پراید را مجددا تکرار نکنند. چندی پیش سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به شدت از این محصول جدید انتقاد کرده و انرا بیشتر شبیه به نکبت ملی تشبیه کرد.

سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس گفت: یک عده به سفره انقلاب خیانت کردند. افرادی هستند که نظارتی بر آنها نبوده و پشت مقدسات پنهان شده‌اند و در همه حوزه‌های سیاسی هم بوده‌اند. هزاران وزیر هم عوض کنید باز هم باید پشت صحنه را پاک‌سازی کنید؛ خودروی ملی بیشتر شبیه نکبت ملی است.

منبع car.ir


نظرات

  • اسی اسی (9 شهریور 1401 ساعت 01:57)

    نوشته شده این خودرو بدرد درو شهری میخوره بعد مردم باید دوتا خودرو داشته باشن یه درون شهری یه برون شهری ؟
    بعد اینطوری کجاش اقتصادیه

  • تاسف تاسف (8 شهریور 1401 ساعت 15:11)

    10 تا نماینده مجلس هم بیان به اینا بدوبیراه بگن، اینا ککشون هم نمیگزه........

    فقط خود مردم میتونن برای خودشون کاری کنن.

    تنها راه هم "نخریدن خودروی صفر" هست.

    متاسفانه مردم خودشون هم شدن دلال، بیشتر کسایی که تو قرعه کشی ها شرکت میکنن، فقط برای اینه که حواله شون رو بفروشن و یک سودی گیرشون بیاد وگرنه مصرف کننده نیستن.
    بماند که نمیدونن با اینکار باعث میشن همه بازارها به این شکل، دلالی بشه، و سود حاصل از فروش حواله رو باید تو یک بازار دیگه بدن به یک دلال دیگه.............

    "جهل بزرگترین دشمن"

    "از ماست که بر ماست"

  • Ali Ali (8 شهریور 1401 ساعت 14:57)

    خدا لعنتتون کنه که چیزی بدتر از تیبا و گرانتر از تیبا رو بعنوان خودروی اقتصادی جایگزین تیبا کردن و ارابه‌ی مرگ دیگری میخوان به دست مردم بدبخت بدن.

  • محمد فقیهی محمد فقیهی (8 شهریور 1401 ساعت 14:39)

    روشون نمیشه وگرنه ریکشا های هند ((موتور سه چرخه )) را هم می‌آوردند