1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. نمایشگاه ها
  4. حضور کشنده های دوو در نمایشگاه خودرو مشهد

حضور کشنده های دوو در نمایشگاه خودرو مشهد

9 شهریور 1401
  • 0

به گزارش car.ir شرکت کاسپین خودرو در غرفه خود در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودروی مشهد در سالن ابوسعید و مولوی در غرفه یک با کامیون 18 تن باری و کشنده 24 تن دوو حضور دارد.

شرکت کاسپین خودرو با همکاری شرکت دوو کره جنوبی (زیر مجموعه شرکت تاتاموتورز هند) که قبلا در ایران فعالیت داشت،  اقدام به تولید کامیون های دوو در دو نسخه باری و کشنده می‌کند. با توجه به تحریم ها و عدم واردات کامیون های اروپایی، بازار کامیون های چینی در ایران رونق گرفته و شرکت های روسی و کره ای نیز در تکاپوی ورود به این بازار داغ و تشنه هستند.

 

کارخانه خودروسازی دوو از زیر مجموعه‌های شرکت بزرگ تاتاموتورز هند بشمار می‌رود که از سال ۲۰۰۸ رسماً شروع به تولید کامیون باری و کشنده به هدف بازار کره‌جنوبی کرده و ایران از اولین کشورهایی در دنیاست که هدف صادرات این کشور قرار گرفته است.

 

کامیون های دوو شرکت کاسپین خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد (15).webp

 

مشخصات کشنده 24 تن دوو

کامیون کشنده 24 تنی دوو مجهز به پیشرانه خورجینی 11 لیتری مجهز به ترمز موتور تک زمانه ساخت شرکت دوسان (DOOSAN) یکی از شرکت های سازنده موتور های دیزلی در کره جنوبی است که توانایی تولید 450 اسب بخار قدرت و حداکثر 2100 نیوتون متر گشتاور را دارد. وزن خالص این کشنده 7800 کیلوگرم است که حداکثر مجموع وزن مجاز ناخالص آن 44 تن میباشد.

 

کامیون های دوو شرکت کاسپین خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد (1).webp

کامیون های دوو شرکت کاسپین خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد (12).webp

جعبه دنده اتوماتیک 12 سرعته این کشنده همانند اکثر کشنده های چینی موجود در بازار ساخت شرکت ZF آلمان است که فاقد ریتارد بوده و نیروی تولیدی پیشرانه را به محور عقب منتقل میکند.

این کشنده دارای کابینی با ارتفاع سقف بلند و اتاقک استراحت ساخت شرکت دوو میباشد که فضای خوبی در اختیار راننده قرار میدهد. صندلی راننده و شاگرد این کامیون بادیست و کابین آن مجهز به امکاناتی از قبیل بخاری درجا، دریچه سقف برقی، تنظیم آینه و شیشه‌های برقی، تنظیم جفت صندلی‌ها بادی، تخت خواب بالا، سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث و USB می باشد. سیستم تعلیق محور عقب این کشنده مجهز به بالن بوده که امکان تنظیم ارتفاع کامیون از طریق ریموت جداگانه ای در داخل کابین فراهم میشود.

 

کامیون های دوو شرکت کاسپین خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد (5).webp

 

مشخصات کامیون باری 18 تن دوو

کامیون باری 18 تنی محصول دیگر شرکت کاسپین خودرو در غرفه این شرکت در نمایشگاه بین المللی خودروی حضور دارد. این کامیون باری تک محور (شش چرخ) مجهز به یک موتور شش لیتری 6 سیلندر خطی دارای اینترکولر و سوپر شارژر و ترمز موتور تک زمانه با توانایی تولید 280 اسب بخار قدرت و 980 نیوتون متر گشتاور است.

کامیون های دوو شرکت کاسپین خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد (10).webp

 

وزن خالص این کامیون 9 تن و وزن ناخالص آن 28 تن می باشد. جعبه دنده 6 سرعته این کامیون باری ساخت شرکت ZF آلمان بوده و در کابین مجهز به امکاناتی از قبیل مانند بخاری درجا، دریچه سقف برقی، تنظیم آینه و شیشه‌های برقی، تنظیم جفت صندلی‌های بادی، تخت خواب بالا، سیستم تهویه مطبوع، ضبط با قابلیت اتصال بلوتوث و USB است.

منبع car.ir


نظرات