1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. سایپا، محصولات رنو را وارد کشور می کند

سایپا، محصولات رنو را وارد کشور می کند

11 شهریور 1401
  • 2

 

مدیرعامل شرکت سایپا گفت: وظیفه واردات از برند رنو مانند خودروی مگان ۲۰۲۲ و ساندرو به عهده سایپاست و مذاکرات برای واردات خودرو‌های اقتصادی در این برند رو به پایان است. 

آقای محمدعلی تیموری گفت: شرایط سایپا خوب است و دلیلش آن است که سیتروئن ۵۰ و ۵۰ با سایپا کاشان مشترک هستیم.

به گفته او، زیر ساخت‌های تولید  C۳HR در کشور تا ۷۰ درصد فراهم است. در حال مذاکره هستیم تا این خودرو را وارد کشور کنیم.  

تیموری می‌گوید: درباره برند رنو باید گفت که رنو پارس برای سایپا بوده و مشارکت آن به صورت ۵۱ درصد رنو و ۴۹ درصد سایپا بوده است. وظیفه واردات از این برند بر عهده سایپاست مانند خودروی مگان ۲۰۲۲، ساندرو و... از جمله این موارد هستند. مذاکرات برای واردات خودرو‌های اقتصادی در برند رنو رو به پایان است.

۶ روز پیش معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت درباره شرایط ثبت سفارش، تأمین ارز و واردات خودروی سواری کامل در سال ۱۴۰۱ را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.

به موجب مصوبه دولت، تخلیه خودرو بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز ممنوع است و ارزش گمرکی براساس ماده (۱۴) قانون امور گمرکی (سیف) محاسبه خواهد شد و خودرو‌های وارداتی تنها در بورس کالا عرضه می‌شود.

 



نظرات

  • علی علی (13 شهریور 1401 ساعت 14:08)

    فقط تحریم خودروسازان داخلی جواب خواهد داد و از شر وجودشان راحت خواهیم شد.

  • محمود وفایی محمود وفایی (12 شهریور 1401 ساعت 09:16)

    چقدر وظیفه شناس و مسئولیت پذیر شدن ماشالا. میگه وظیفه واردات این خودروها برعهده سایپاست و با شور و اشتیاق می‌خوان به این وظیفه سنگین عمل کنن. با واردات مثلا میخواستن رانت خودروسازها رو از بین ببرن. خودروسازها از قبل کیسه خودشون رو دوختن.