نخستین SUV فراری 715 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 193 مایل در ساعت دارد.
فراری روز سهشنبه از اولین شاسیبلند خود با قیمت 390 هزار یورو (397 هزار دلار) 12 سیلندر پورسانگ (Purosangue) رونمایی کرد که هدف آن رانندگانی است که هنوز آماده حرکت تمام با خودروهای الکتریکی نیستند.
اگرچه این برند ایتالیایی که به دلیل لوگوی اسبهای خود مشهور است، دیر وارد بازار شاسیبلند شد، مطمئن است که سبک خودروی اسپرت لوکس پورسانگ این مدل را متمایز خواهد کرد.
با وجود اندازه و وزن، بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری ترجیح میدهد تا (پورسانگ) چهار در و چهار صندلی را که حداکثر سرعت آن بیش از 310 کیلومتر در ساعت (190 مایل در ساعت) است، بهعنوان یک خودروی اسپورت همهکاره توصیف کند تا یک SUV.
این معضل پیش روی بسیاری از خودروسازان معتبر را نشان می دهد. سرمایه گذاران خودروساز برقی تسلا را به ارزشمندترین شرکت صنعتی تبدیل کرده اند و سیاست گذاران در سراسر جهان ضرب الاجل هایی را برای توقف فروش خودروهای احتراقی تعیین می کنند. اما گروه بزرگی از مصرف کنندگان هنوز خواهان وسایل نقلیه بنزین سوز هستند و مایلند قیمت های بالاتری برای آنها بپردازند.
فراری برقیسازی را در طرح تجاری خود در ماه ژوئن پذیرفت، اما در مسیری آهسته به سمت هدف خود میرود. مدیران از ارائه جزئیات در مورد احتمالی نسخههای برقی با باتری یا پلاگین پورسانگ در آینده خودداری کردند.
گالیرا گفت که طی چند روز، فراری پورسانگ را به 2000 مشتری رده بالای خود نشان می دهد، اما قبلاً سفارشات دیگری را دریافت کرده است.
این خودرو یکی از گران ترین SUV ها خواهد بود. تنها رولز رویس کولینان SUV با سطوح قیمتی مشابه عرضه می شود.
برای حفظ انحصار، فراری متعهد شده است که فروش پورسانگ را زیر 20 درصد از کل محموله های گروهی در طول چرخه عمر خودرو که انتظار می رود 4 تا 5 سال باشد، مانند سایر مدل های خود نگه دارد. این به معنای تولید کل پیشبینیشده کمی بیش از 11 هزار خودرو است که نشاندهنده رویکردی متفاوت از لامبورگینی و پورشه، هر دو بخشی از گروه فولکس واگن است که در سال گذشته حدود 60 درصد از فروش خود را از شاسیبلندها انجام دادند. تحویل در سه ماهه دوم سال 2023 از اروپا آغاز می شود و انتظار می رود لیست انتظار در سال های آینده نیز ادامه یابد.