1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آغاز تولید کامیون های الکتریکی سنگین ولوو

آغاز تولید کامیون های الکتریکی سنگین ولوو

26 شهریور 1401
  • 0

شرکت ولوو، تولید سری نسخه های الکتریکی مهم ترین طیف محصولات این شرکت در مدل های ولوو FH، FM و FMX را آغاز می کند.

این کامیون ها می توانند با وزن کل 44 تن کار کنند و این سه مدل، حدود دو سوم فروش شرکت را تشکیل می دهند. با این افزوده‌های جدید، شرکت ولوو شش مدل کامیون برقی را در سراسر جهان تولید می‌کند که وسیع‌ترین خط کامیون‌های برقی در صنعت هستند.

تولید سری سنگین‌ترین کامیون‌های الکتریکی ولوو در کارخانه Tuve در گوتنبرگ سوئد آغاز می‌شود و سال آینده کارخانه در گنت بلژیک آغاز خواهد شد. ولوو کامیون‌های برقی را در خط تولید کامیون‌های معمولی خود تولید می‌کند که انعطاف‌پذیری تولید و بهره‌وری بالایی را به همراه دارد. این باتری ها توسط کارخانه مونتاژ باتری جدید ولوو تراکس در گنت تامین می شود.

تقاضا برای کامیون های برقی در بسیاری از بازارها به سرعت در حال افزایش است، و یکی از موتورهای محرک نیاز خریداران حمل و نقل به سمت حمل و نقل بدون فسیل به منظور دستیابی به اهداف پایداری است. سبد برقی شرکت ولوو می تواند حدود 45 درصد از کل کالاهای حمل شده در اروپا را پوشش دهد.

وی می گوید : ما حدود 1000 دستگاه از کامیون های الکتریکی سنگین و بیش از 2600 کامیون برقی خود را در مجموع فروخته ایم. ما انتظار داریم که حجم در چند سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. تا سال 2030، حداقل 50 درصد از کامیون هایی که در سطح جهان می فروشیم باید الکتریکی باشند.

خط تولید شش مدل کامیون الکتریکی شرکت ولوو، طیف گسترده ای از کاربردها مانند توزیع شهری و حمل زباله، حمل و نقل منطقه ای و کار ساخت و ساز را پوشش می دهد.

 

منبع volvotrucks


نظرات