1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جشن تسلا برای تولید ۱۰هزارمین مدل Y در تگزاس

جشن تسلا برای تولید ۱۰هزارمین مدل Y در تگزاس

30 شهریور 1401
  • 0

از آوریل 2022، 10هزار خودروی الکتریکی تسلا مدل Y در کارخانه گیگا تگزاس تولید شده است. [مدل وای تسلا یک خودروی الکتریکی کراس‌اوور است که تسلا در مارس ۲۰۱۹ از آن رونمایی کرد و تولید آن  را از ژانویهٔ ۲۰۲۰ شروع و از ۱۳ مارس ۲۰۲۰ آن را عرضه کرد.]

این شرکت عکسی از جشن این نقطه عطف کوچک اما مهم این شرکت، برای حرکت در مسیری به سمت حجم بسیار بالاتر به اشتراک گذاشت.

در ماه آگوست گزارش شد که تسلای تگزاس، تولید مدل Y را به 1000 عدد در هفته افزایش داده است. هنوز مشخص نیست که تولید این کارخانه در چه سطحی است، اما از آنجایی که ظرفیت تعیین شده برای تولید، سالانه بیش از 250 هزار دستگاه است، احتمالاً باید حداقل به 5000 واحد در هفته افزایش یابد.

به نظر می‌رسد عامل اصلی محدودکننده ارتقاء مدل Y در تگزاس، در دسترس نبودن سلول‌های باتری استوانه‌ای جدید از نوع 4680 برای بسته‌های باتری ساختاری باشد. [ باتری های ساختاری گونه جدیدی از باتری ها هستند که توانایی کاهش وزن خودرو و راحت تر کردن برق رسانی برای حمل ونقل در آینده خواهند داشت.] به همین دلیل، در اوایل سال جاری، تسلا تولید مدل Y مجهز به سلول های نوع 2170 و بسته های باتری غیر ساختاری را آغاز کرد که هر دو نوع به صورت موازی تولید می شوند. باید دید که آیا باتری 4680 به اندازه کافی بهبود می یابد تا تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

سری به سایر کارخانه های تسلا می زنیم. کارخانه فرمونت تسلا در ماه جولای به 2 میلیون دستگاه در مدل S، مدل X، مدل 3 و مدل Y رسید، در حالی که کارخانه گیگا شانگهای در ماه آگوست در مدل 3 و مدل Y از یک میلیون دستگاه عبور کرد. گیگا برلین-براندنبورگ در آلمان نیز در حال افزایش تولید است و از ژوئن بیش از 1000 مدل Y در هفته تولید می کند. به طور کلی، تسلا ظرفیت تولید خود را به 1.9 میلیون BEV در سال (تا پایان ژوئن) افزایش داده است.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها و برآوردها، انتظار می‌رود این شرکت در سه‌ماهه سوم بیش از 350 هزار خودروی برقی در سطح جهان تولید کرده و به فروش برساند.

در درازمدت، کارخانه تسلا گیگا تگزاس وانت تسلا سایبرتراک را نیز تولید خواهد کرد، احتمالاً در سال 2023، اما این موضوع هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است. 

 



نظرات