1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. BMW Alpina XB7 جدید 2023 با قدرت بیشتر و iDrive 8 وارد بازار شد

BMW Alpina XB7 جدید 2023 با قدرت بیشتر و iDrive 8 وارد بازار شد

31 شهریور 1401
  • 0

بیش از پنج ماه از معرفی ب‌ام‌و X7 به‌روزرسانی شده، شاسی بلند پرچم‌دار این شرکت می‌گذرد. اگرچه این مدل نسل جدید نبود، اما X7 2023  به روز شد و یکی از اصلی ترین تغییرات، چهره بحث برانگیز آن با طراحی چراغ های جلو بود.

این ظاهری قطبی است، اما X7 را حتی بیشتر از شاسی بلندهای کوچکتر BMW متمایز می کند. چند روز پس از آن رونمایی، آلپینا اولین تصویر از XB7 به روز شده خود را به اشتراک گذاشت، نزدیک ترین چیزی که به X7 M وجود دارد. 

V8 ارتقا یافته به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است که قدرت را از طریق سیستم چهارچرخ متحرک xDrive به هر چهار گوشه می رساند. توزیع گشتاور توسط یک دیفرانسیل لغزش محدود متغیر الکترونیکی در محور عقب مدیریت می‌شود که در صورت لزوم بیشترین گشتاور را به چرخ می‌دهد.

X7 معمولی در حال حاضر یک وسیله نقلیه راحت است، اما آلپینا با دمپرهای خاص XB7 و سیستم تعلیق بادی دو محوره، همه چیز را فراتر می‌برد. در سرعت های بیش از 100 مایل در ساعت، ارتفاع سواری 0.8 اینچ یا 1.6 اینچ در حالت Sport Plus در سرعت های بیش از 155 مایل در ساعت کاهش می یابد - بدیهی است که این تغییرات تعلیق فقط در یک محیط کنترل شده قابل استفاده است.
در حالی که XB7 بسیاری از تغییرات ظاهری موجود در جدیدترین X7 را به کار می گیرد، تغییرات خود آلپینا یک SUV خیره کننده ایجاد کرده است. چراغ‌های جلو تقسیم‌شده و جلوپنجره کلیوی روشن وجود دارد، در حالی که پیش‌بند جلوی ویژه Alpina حس تهاجمی را افزایش می‌دهد. پایین تر اسکریپت Alpina یادآور این است که این X7 معمولی نیست.

پشت چرخ‌ها، کالیپرهای ترمز شرکت برمبو با دیسک‌های 15.5 اینچی در جلو و اقلام 15.7 اینچی در عقب قرار دارند. در قسمت عقب تغییر زیادی ایجاد نشده است. از این زاویه، XB7 چندان چشمگیر نیست، اما چهار لوله اگزوز بیضی شکل یکی دیگر از اجزای اصلی طراحی توسط آلپینا هستند.

فضای داخلی XB7 مثل همیشه لوکس و پیشرفته است. جدیدترین سیستم عامل iDrive 8 بی‌ام‌و کنترل‌های صوتی پیشرفته و دستیار شخصی هوشمند این برند را به همراه دارد. نمایشگر منحنی بزرگتر، گیج باد دیجیتال و صفحه نمایش لمسی مرکزی را به طور یکپارچه ترکیب می کند، در حالی که قبلاً از نظر فیزیکی از هم جدا بودند. همانند گذشته، تیونینگ آلپینا بر روی این نمایشگرها پیاده سازی شده است.


برای برخورداری از امتیاز مالکیت آلپینا XB7 جدید، مشتریان باید 145000 دلار هزینه کنند که 3550 دلار نسبت به مدل 2022 افزایش یافته است. قیمت اولیه SUV مرسدس-مایباخ GLS 600 که 165100 دلار است، فاصله چندانی ندارد، یک شاسی بلند لوکس تر اما از نظر قدرت و عملکرد نسبت به XB7 ضعیف است. سفارشات در این ماه باز خواهند شد و اولین تحویل در اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد.

 

منبع carbuzz


نظرات