1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. مشوقی برای اسقاط خودروهای فرسوده

مشوقی برای اسقاط خودروهای فرسوده

10 مهر 1401
  • 1

۲۰ درصد خودروهای عرضه شده در قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص پیدا می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ۲۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کند تا مشوق مضاعفی برای اسقاط خودرو باشد.
روح اله ایزدخواه در تشریح نشست امروز(یکشنبه 10 مهرماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بررسی جزئیات لایحه دوفوریتی اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو بود؛ کلیات این لایحه پیش از این تصویب شده بود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در این لایحه دولت درخواست کرده بود که در صورت نبود گواهی اسقاط، متقاضیان 1 درصد از قیمت خودروی صفر را به صندوقی واریز کنند که پس از بررسی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مقرر شد، در صورت نبود گواهی اسقاط 1.5 درصد از قیمت خودروی صفر به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته واریز شود.

وی اضافه کرد: با مصوبه امروز کمیسیون صنایع و معادن، وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اسقاط خودرو شد، همچنین در این مصوبه اولویت اسقاط به خودروهای عمومی و موتورسیکلت‌ها داده شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در مصوبه دیگر کمیسیون، 20 درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کند این در حالی است که در قانون بودجه 10درصد خودروهای قرعه کشی به دارندگان خودروهای فرسوده تعلق می گیرد بنابراین مصوبه مذکور مشوق مضاعفی برای اسقاط خودرو است.

 



نظرات

  • نوید نوید (14 مهر 1401 ساعت 23:38)

    انبارهای خودروسازی پر شده و به یه بهانه باید آشغال های خودشون رو بکنن توی پاچه ملت
    ارواح عمه تون که به فکر خودرو فرسوده مردم هستید! اون ماشین های قدیمی سگش شرف داره به آشغال های امروزی.