1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. برندگان خودروهای رسوبی گمرک مشخص شدند

برندگان خودروهای رسوبی گمرک مشخص شدند

16 مهر 1401
  • 0

جلسه بازگشایی پیشنهادهای متقاضیان برای خرید 1040 خودرو خارجی سازمان اموال تملیکی، ساعت ۱۴ امروز، ۱۶ مهرماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی، نظارتی و مسئولان اجرایی مربوطه برگزار شد.

تعداد افراد نهایی شرکت کننده در این مزایده، 12 هزار و 71 نفر بود و متقاضیان و برندگان نهایی می‌توانند تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به این مزایده را از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت (ستاد) به نشانی https://setadiran.ir/ دریافت کنند.

یکی از موضوعات قابل توجه در این مزایده آن بود که یک شخص حقیقی برای 281 خودرو درخواست ارائه کرده است و یک شخص حقوقی نیز برای 258 خودرو درخواست مطرح کرده است.

تعداد ۹۶۵ دستگاه خودرو به ارزش ۲۸۱۳ میلیارد تومان به فروش رفت و متوسط رشد قیمت های پیشنهادی ۸۵ درصد بوده است. متقاضیان خرید که در این مزایده شرکت کرده و ضمانت نامه بانکی گذاشته‌اند، طبق شرایط و ضوابط مزایده بایستی اصل ضمانت‌نامه‌های خود را حداکثر تا ساعت ۹ صبح امروز شنبه به ادارات کل اجرایی استان‌ها تحویل می‌دادند.۹۶۵ خودرو به ارزش ۲۸۱۳ میلیارد تومان به فروش رفت که متوسط رشد قیمت های پیشنهادی ۸۵ درصد بوده است.

ارزش پایه کارشناسی ۱۰۴۰ خودرو سواری خارجی که شامل لکسوس، پورشه، کیا، بی ام و، بنز، هیوندا، تویوتا، ولوو و پورشه می‌شود، بیش از ۲۰۳۷ میلیارد تومان قیمت گذاری شد.

طبق آخرین آماری که از سوی مسئولان ارائه شده بود، حدود ۲۰ هزار ثبت نام جدید در سامانه تدارکات الکترونیک دولت وجود داشته است. همچنین ارزش پایه کارشناسی هزار و ۴۰ خودرو سواری خارجی بیش از ۲ هزار و ۳۷ میلیارد تومان قیمت گذاری شده که با توجه به پیشنهادهای ارائه شده این رقم افزایش خواهد یافت.

این مزایده از روز 7 مهرماه آغاز شد و شرکت کنندگان در مزایده باید جهت ثبت نام و دریافت گواهی امضاء الکترونیک (توکن) به دفاتر ثبت اسنادرسمی در سراسر کشور مراجعه می‌کردند.این تعداد خودرو از میان بیش از ۲۲۴۹ خودروی وارداتی که سال‌هاست بلاتکلیف در انبارهای گمرک در شهرهای مختلف خاک می خورند، ۱۰۶۲ انتخاب شده بودند.

بـرگزاری مزایـده صرفاً از طریق سامانه مـزایده الکترونیک دولت بود و ارائـه پیشنـهاد قیمت نـیز از ایـن طـریق انـجام می شد. البته ثبت پشنهاد قیمت در سامانه مذکور حداکثر تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه (۱۲ مهرماه) امکان پذیر بود.



نظرات