1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. ناسا: فناوری فضایی جدید، خودروهای الکتریکی را در پنج دقیقه شارژ می کند

ناسا: فناوری فضایی جدید، خودروهای الکتریکی را در پنج دقیقه شارژ می کند

16 مهر 1401
  • 0

مدت طولانی شارژ کردن خودرو و پیدا کردن محل شارژر، دو نگرانی اصلی افرادی است که به فکر خریدن خودروهای برقی هستند.

آژانس فضایی ایالات متحده اخیراً اعلام کرده است که فناوری جدیدی که توسط ناسا برای ماموریت‌های فضایی آینده به کار گرفته می شود، ممکن است بر روی زمین، یک خودروی الکتریکی را تنها در پنج دقیقه شارژ کند؛ این کار مسیر را برای افزایش پذیرش و خرید خودروهای برقی هموار می کند.

محققان دانشگاه پردو، ایالات متحده، در حال انجام آزمایش هایی هستند که باعث بهبود موثری در انتقال حرارت می شود و می تواند برای کنترل دمای سیستم های آینده در فضا مورد استفاده قرار گیرد.

این فناوری همچنین می‌تواند بر روی کره زمین نیز کاربرد داشته باشد؛ به گفته محققان این فناوری، استفاده از خودروی الکتریکی را جذاب‌تر خواهد کرد.

در حال حاضر، زمان شارژگیری خودروهای الکتریکی بسیار متفاوت است؛ از 20 دقیقه در ایستگاه کنار جاده تا ساعت ها با استفاده از ایستگاه شارژ در خانه. زمان و محل شارژ هر دو به عنوان نگرانی اصلی افرادی است که به فکر خرید خودروی الکتریکی هستند.

محققان می گویند:  به‌کارگیری این فناوری جدید منجر به کاهش بی‌سابقه زمان مورد نیاز برای شارژ یک وسیله نقلیه خواهد شد و ممکن است یکی از موانع کلیدی برای پذیرش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان را از بین ببرد.



نظرات