1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید مازارتی گرن توریسمو معرفی شد

نسل جدید مازارتی گرن توریسمو معرفی شد

17 مهر 1401
  • 0

پس از انتشار تصاویر تبلیغاتی و نسخه‌های کامپیوتری متعدد، مازراتی سرانجام به صورت رسمی گرن توریسمو 2023 را معرفی کرد؛ گرن توریسمو فولگوره. نسل جدید گرن توریسموعلاقه مندان خود را مدت ها چشم انتظار گذاشته بود.

این محصول مازراتی، نخستین خودروی الکتریکی این شرکت نیست، اولین خودرو الکتریکی مازراتی‌، گریسال است، اما گرن توریسمو قدرتمندترین نوع مازراتی تولید شده این خودروساز ایتالیایی است.

گرن توریسمو فولگوره با سه موتور الکتریکی 300 کیلوواتی و یک باتری 92.5 کیلوواتی عرضه می شود که از ظرفیت 900 کیلووات خروجی برخوردار است.

انرژی گرن توریسمو فولگوره توسط پک باتری ۹۲.۵ کیلووات ساعتی تامین می‌شود. این پک همانند پک باتری خودروهای فرمول E ساختاری T شکل دارد و توزیع وزن۵۰:۵۰ را برای فولگوره به همراه داشته است. این نسخه وزنی برابر با ۲۲۶۰ کیلوگرم دارد که برای نسخه‌های بنزینی برابر با ۱۷۹۵ کیلوگرم است.

GranTurismo2.webp

گرن توریسمو فولگوره به کلوب سریع‌ترین مازراتی‌های ساخته شده با حداکثر سرعت 198 مایل در ساعت یا 320 کیلومتر در ساعت پیوست. شتاب 0 تا 100 کیلومتر مازراتی، 2.7 ثانیه ای است. این خودرو با رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب عرضه می‌شود. فولگوره را می توان با نمادهای مسی رنگ و چرخ های آیرودینامیکی منحصر به فرد آن تشخیص داد. 

این خودرو در ابتدا در شش رنگ عرضه خواهد شد و کالیپرهای ترمز نیز در هفت رنگ تولید می شوند.

 

GranTurismo3.webp

راه حل جالبی که مازراتی در تولید این محصول به کار برده، کاپوتی یک تکه است که در دو طرف خودرو پوشیده شده است. این کار، ساخت خودرو را ساده می کند و تعداد عناصر تولید را کاهش می دهد، اما تعمیرات پرهزینه تر را در صورت بروز حوادث ناگوار به همراه دارد.

مازراتی نخستین خودروساز قدیمی سوپراسپرت است که متعهد به پیشرانه الکتریکی شده است. در رابطه با مسافت قابل پیمایش مازراتی گرن توریسمو فولگوره اطلاعات رسمی در دست نیست. اما برخی رسانه‌ها بردی ۴۵۰ کیلومتری را برای آن تخمین می‌زنند. 

این خودروساز، هنوز برنامه زمانی عرضه را ارائه نکرده است و اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول وجود ندارد.

GranTurismo4.webp

 



نظرات