1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تارا و 207 ایران خودرو از قرعه کشی خارج می شوند

تارا و 207 ایران خودرو از قرعه کشی خارج می شوند

19 مهر 1401
  • 3

مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: با عرضه هایما در بورس از ضرر خارج شده ایم و به زودی دو خودرو تارا و 207 نیز از دور قرعه کشی محصولات ایران خودرو خارج خواهند شد. 

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو، روز گذشته در یک گفت و گوی تلویزیونی ضمن اشاره به اینکه این شرکت از واردات خودرو استقبال می کند، گفت: با واردات خودرو، امکان و شرایط رقابت در بازار خودرو فراهم می‌شود.

وی همچنین بر لزوم حذف قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو ایران تأکید کرد و گفت: باید فشار قیمت‌گذاری دستوری از خودروسازان داخلی برداشته شود. به گفته خطیبی، به علت اختلاف قیمت بازار و کارخانه، فروش خودرو برای این خودروساز با زیان همراه بوده است.

مدیر عامل ایران خودرو از عرضه خودرو در بورس نیز استقبال کرد و گفت: با عرضه هایما در بورس، از ضرر خارج شدیم.

خطیبی همچنین اعلام کرد که به‌زودی دو خودرو تارا و 207 از قرعه‌کشی خارج شده و در بورس کالا عرضه می‌شود. در قرعه‌کشی اخیر ۶۸۰۰۰ خودرو برای فروش داشتیم اما بیش از ۴ میلیون نفر در قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده بودند. بخش زیادی از برندگان قرعه‌کشی، خودرو را فقط برای کسب سود می‌خرند. وی اضافه کرد که تارا و ۲۰۷ در آینده ای نزدیک در بورس کالا عرضه خواهد شد و این شکل از عرضه را به نفع تولیدکننده، مصرف کننده و سایر ذی نفعان دانست.

وی برنامه تولید خودروها را مهم‌ترین عامل تعیین برنامه های فروش عنوان کرد و افزود: براساس سیاست گذاری های صورت گرفته توسط وزارت صمت، ۵۰ درصد از ظرفیت هر برنامه فروش به طرح خانواده و جوانی جمعیت، ۱۰ درصد طرح نوسازی و ۴۰ درصد متقاضیات عادی اختصاص می یابد.

خطیبی در رابطه با عرضه هایما در بورس کالا گفت: عرضه هایما و کشف قیمت آن در بورس، نمونه ای از واقعی سازی قیمت هاست و اضافه کرد: کشف قیمت هایما در بورس باعث کاهش قابل توجه قیمت محصول در بازار آزاد شد، این موضوع هم منجر به شکل گیری تقاضای واقعی و خروج از قرعه کشی می شود و هم جلوگیری از زیان ناشی از تولید محصول را به دنبال دارد.

 



نظرات

  • پیمان پیمان (22 مهر 1401 ساعت 21:30)

    با چ قیمتی با قیمت بازار آزاد
    هایما رو مگه چند میدن تو بورس کالا نهایتا بیس میلیون فرق کنه با قیمت بازار آزاد اونم چون کسی خریدار نیست میگن
    وگرنه چرا هایما و ۲۰۷ و تارار
    چرا پارس رو نمیدین ۱۶۵ تومن تو بورس و امثال اون نامردای خودخواه

  • حامد راشدی حامد راشدی (21 مهر 1401 ساعت 21:47)

    باسلام..من تا العان ۲۰بار ثبت نام کردم.ولی متاسفانه به نامم در نیامده..سرپرست خانواده هستم.ودر خانواده هم وسیله نداریم..
    واقعا با این شرایط اقتصادی و ۲تا فرزند.خیلی بدون وسیله برام سخته...
    با این پولی هم که دارم،تو بازار آزاد ماشین سالم هم نمیتونم بخرم.العان نزدیک۲ساله دارم مینویسم.به خاطر ثبت نام به پول ماشین هم دست نزدم..و چند مرحله هم متاسفانه ماشین گران شده و پول ما بی ارزش تر میشه مدام...
    لطفا،خواهشا یه فکری هم به حال ما بکنید..سپاس

  • نمیخریم نمیخریم (20 مهر 1401 ساعت 10:43)

    ارزونی خودت خخخخ. من که این همه ضرر سال کردم این دوسال هم روش.