1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت کارخانه ای شاهین بیشتر از بازار شد؟

قیمت کارخانه ای شاهین بیشتر از بازار شد؟

20 مهر 1401
  • 1

شرکت سایپا در خصوص ادعایی که برخی رسانه ها در خصوص قیمت بالاتر خودرو شاهین نسبت به قیمت آن در بازار مطرح کرده بودند، واکنش نشان داد.

طی روزهای گذشته، برخی رسانه ها با مقایسه قیمت شاهین در بازار مقایسه ای انجام دادند که نشان می داد که این خودرو در نرخ کارخانه ای بیشتر از قیمت آن در بازار آزاد به فروش رسیده است. طبق این بررسی ها، مبلغ خرید این خودروها از نرخ بازار بیشتر بوده و خریدارانی که ماه‌ها در انتظار تحویل این خودرو بوده اند، زیان قابل توجهی را متحمل شده‌اند.

این ادعا اینگونه مطرح شده بود که منتخبین قرعه کشی محصول شاهین، به علت اقدامات و تصمیمات نادرست مدیریتی شرکت سایپا با پرداخت مبلغ بالاتر بدون توجه به افزایش کیفیت محصول، ناچارند هزینه بیشتری بپردازند. به این معنا که نه تنها به علت برنده شدن در قرعه کشی شانس نیاورده اند، بلکه ضرر بیشتری نیز شامل حال آنان شده است.

در همین رابطه یکی از منابع آگاه در شرکت خودروسازی سایپا با اشاره به این ادعاها در رابطه با قیمت بالای خودرو شاهین در کارخانه نسبت به بازار آزاد اعلام کردند که در حال حاضر قیمت خودرو شاهین در بازار بالای ۳۶۰ میلیون بوده، به طوری که قیمت کارخانه ۳۴۵ است. به گفته وی، بعضی خودروها تولید سال ۱۴۰۰ است، به همین دلیل قیمتی پایین تر از قیمت خودروهای امسال دارند، و همین موضوع باعث ایجاد شایعاتی در بازار خودرو شده است.

این منبع آگاه در رابطه با توقف عرضه خودرو شاهین افزود: شاهین تاکنون متوقف نشده است و در حال حاضر نیز، فاکتور می شود و به دست مشتریان خواهد رسید.



نظرات

  • رضا رضا (21 مهر 1401 ساعت 13:15)

    شایعه نیست بلکه مطلب صحت داره و درسته چون زمانی که باید خودرو تحویل بنده می دادند قرار شده بود267تومن باشه اما شرکت سایپا به جای یک ساله تحویل من بده با تاخیر 16 ماه باعث شد برای من به مبلغ 344تومن حساب بشه در صورتی که که بنده از بازار آزاد و از دوستان میتونستم به مبلغ 267 تومن بخرم