1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. واردات خودرو تا دو هفته آینده!

واردات خودرو تا دو هفته آینده!

23 مهر 1401
  • 0

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید طبق وعده وزارت صنعت و معدن، واردات خودرو تا دو هفته آینده باید اجرایی شود.

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در حوزه واردات خودروهای خارجی، اظهار کرد: قطعا بر اساس قانون مصوب مجلس باید تا پایان امسال تا سقف یک میلیارد دلار خودروی خارجی وارد شود. مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف به واردات خودرو کرده است.

وزارت صمت در ماه های اخیر، به تهیه دستورالعمل اجرایی واردات خودرو پرداخت. پس از تصویب آئین نامه اجرایی واردات خودرو، مقرر شد که خودروهای خارجی تا انتهای شهریور وارد کشور شوند، سپس این مهلت به پایان مهرماه و در آخرین اعلام مسئولان وزیر صمت، به آذرماه موکول شد. از سوی دیگر، مجلس نیز انتقاداتی به آئین نامه واردات خودرو وارد کرد و سخن از لزوم اصلاح بندهایی از آیین نامه اجرایی به میان آمد. پس از آن هیئت تطبیق به بررسی مغایرت های موجود در آئین نامه با مصوبه مجلس پرداخت تا اصلاحاتی بر آیین نامه انجام شود. 

به نظر می رسد با توجه به مطرح شدن مجدد موضوع استیضاح وزیر صمت در مجلس، تعیین ضرب العجل برای واردات خودرو بیشتر به معنای قرار گرفتن وزیر صمت در آستانه دریافت کارت قرمز باشد، زیرا مسئله شرکت های وارد کننده خودرو به کشور هنوز با ابهام مواجه است و مسئله تأمین ارز نیز مورد توافق نیست. بنابراین واردات خودرو به میزان مقرر و براساس بودجه تعیین شده، تا دو هفته آینده امری بعید به نظر می رسد.

دوماه پیش بود که دولت مهلت دوماهه ای را برای استیضاح وزیر صمت درخواست کرد و حالا با پایان یافتن این فرصت، همچنان اقدام خاصی در زمینه واردات خودرو صورت نگرفته است. از همین رو، به گفته سیاهکلی نماینده مجلس، طی روزهای گذشته، پیگیری‌هایی با نظر رئیس مجلس برای استیضاح فاطمی امین به کمیسیون ارجاع شده است.

 

منبع car.ir


نظرات