1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. افزایش سهمیه قرعه کشی برای مالکان خودروهای فرسوده

افزایش سهمیه قرعه کشی برای مالکان خودروهای فرسوده

23 مهر 1401
  • 0

طبق اعلام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، سهم فروش خودروسازان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده به میزان 20 درصد افزایش یافت. 

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت گفت: ۲۰ درصد از فروش خودروهای تولید کنندگان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده تعلق می گیرد.

علیرضا احمدی افزود: در راستای اجرای بند ف تبصره 7 قانون بودجه سال 1401 طبق پیگیری‌های مکرر ستاد و جلسات متعدد با نمایندگان وزارت صمت و خودروسازان، 20 درصد از سهمیه قرعه کشی مرحله اخیر محصولات خودروسازان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه مصوبه اخیر، به منظور تشویق اسقاط خودروهای فرسوده انجام می شود، گفت: در هنگام تحویل خودرو جدید، خریدار باید گواهی اسقاط خودرو فرسوده خود را تحویل دهد. این در حالی است که در قانون بودجه، سهم 10 درصدی برای دارندگان خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی همچنین افزود: به‌ این ترتیب افرادی که خودروی فرسوده دارند، مشمول این طرح خواهند بود و می‌توانند از این پس در طرح فروش خودرو، ثبت‌نام کنند و به شرط برنده شدن کد ثبت‌نامی این افراد، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت استعلام خواهد شد.

چنانچه براساس کد ثبت‌نامی، خودرو فرسوده وجود داشت، منوط بر آنکه تا دو ماه آینده، شخص خودروی خود را اسقاط و گواهی اسقاط را ارائه دهد، خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بود.

منبع تسنیم


نظرات