1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حضور صنایع خودروسازی ایران در ساحل عاج افزایش میابد

حضور صنایع خودروسازی ایران در ساحل عاج افزایش میابد

11 آذر 1395
  • 1

رسانه های کشور آفریقایی ساحل عاج اعلام کردند که حضور صنعت خودروسازی جمهوری اسلامی ایران در این کشور همزمان با توسعه مناسبات اقتصادی و صنعتی میان دو کشور، رشد چشمگیری پیدا کرده است.

٢٠ دستگاه خودروی ‘سمند’ و ‘رانا’ ساخت گروه خودروسازی ‘ایران خودرو’ در مراسمی با حضور وزیر حمل و نقل، مشاور رییس جمهوری در امور ترابری، سفیر جمهوری اسلامی ایران، دست اندرکاران و مسوولان حمل و نقل جاده ای و مقاماتی از وزارت خارجه ساحل عاج، به رییس شورای عالی سندیکای تاکسیرانی این کشور واگذار شد. بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم ‘انور صفاوی’ نماینده گروه ایران خودرو در آبیجان با تشریح فعالیت های بین المللی این شرکت در آسیا، اروپا، آمریکای جنوبی و شمال آفریقا به برنامه های بین المللی تولید خودروهای ایرانی در اوکراین، ونزوئلا و سنگال اشاره کرد.

رییس شورای عالی سندیکای تاکسیرانی، مدیر کل شورای عالی کارفرمایان حمل و نقل، مدیر کل صندوق توسعه حمل و نقل جاده ای و وزیر حمل و نقل ساحل عاج درباره راه های توسعه مناسبات اقتصادی و صنعتی بین دو کشور در این مراسم سخنرانی کردند.

‘گائوسو توره’ وزیر حمل و نقل ساحل عاج در سخنان خود با اشاره به برنامه دولت این کشور برای جایگزین کردن ۵٠ هزار دستگاه خودرو در برنامه پنج ساله جهت نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی کشورش، از مشارکت بخش خصوصی در تامین این نیاز تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: در ابتدای سال ٢٠١٧ میلادی یک شرکت هندی نیز تعداد ٣۵٠٠ دستگاه خودرو را با گشایش خط اعتباری خارجی به ساحل عاج تحویل خواهد داد.
توره از دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی ساحل عاج خواست با اتحاد و همبستگی، دولت را جهت نیل به اهداف ترسیم شده یاری نمایند.

در پایان ضمن رونمایی از خودروهای سمند و رانا، کلید این خودروها از سوی وزیر حمل و نقل و سفیر جمهوری اسلامی ایران به رییس شورای عالی سندیکای تاکسیرانی ساحل عاج تحویل داده شد.

این خودروها طی یک برنامه دو ساله و به صورت اجاره به شرط تملیک، به تاکسی داران ساحل عاج واگذار خواهد شد. رسانه های ساحل عاج تصریح کرده اند که با توجه به ظرفیت های قابل توجه موجود در دو کشور، توسعه مناسبات اقتصادی، صنعتی، سیاسی و فرهنگی میان تهران و آبیجان در سالهای اخیررشد چشمگیری داشته است.

ساحل عاج درغرب آفریقا با جمعیتی حدود ۲۴ میلیون نفر است که حدود ۴۲ درصد از آن از قوم ‘آکانگ و بقیه از چندین قوم دیگر هستند. ۳۹ درصد از مردم این کشور مسلمان و۳۳ درصد مسیحی هستند. زبان رسمی ساحل عاج فرانسوی و واحد پول رایج آن ‘فرانک سی‌اف‌ای آفریقای غربی’ است.

منبع:ایرنا



نظرات

  • amir2020 amir2020 (12 آذر 1395 ساعت 16:57)

    به خاطر فروش 1000 دستگاه در سال میرن سرمایه گذاری میکنن خدایا داریم تو چه سرزمینی زندگی میکنیم خودت به دادمون برس