تویوتا که از سال پیش به فکر رقابت با تسلا و عرضه خودرو های الکتریکی بود و برای این کار بیش از هفتاد میلیارد دلار سرمایه گذاری در نظر گرفته بود، اقدام به رونمایی از مدلی جدید از خودروی مفهومی BZ3 کرد.
خودروی BZ3 یک خودروی مفهمومی الکتریکی است که قرار است برای رقابت با پرفروش ترین خودروی تسلا به بازار عرضه شود. این خودرو درزیر مجموعه جدید تویوتا به نام BZ با همکاری دو شریک چینی در چین تولید خواهد شد.
البته طراحی ظاهر bZ3 نسبت به کانسپت رونمایی شده در سال گذشته تغییر زیادی نکرده است.
ماشین هماندازه نزدیکترین رقیبش تسلا مدل ۳ است. طراحان تویوتا تلاش کردهاند تا اتاق را تا حد امکان ساده طراحی کنند. به جز دو نمایشگر، چیز دیگری روی داشبورد نیست و اکثر کنترلها به روی فرمان منتقل شده است.
این دومین مدل الکتریکی از زیرمجموعه bZ است. تویوتا چند ماه پیش اولین مدل الکتریکی خود را که یک شاسیبلند بود به بازار عرضه کرده است. هر دو ماشین الکتریکی بر روی یک پلتفرم ساخته میشود و تویوتا میگوید bZ3 میتواند با هر بار شارژ تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.
قرار است bZ3 با همکاری دو کارخانه FAW و BYD در چین تولید شود. تویوتا سالها درباره موفقیت ماشینهای الکتریکی تردید داشت اما استقبال از این ماشینها باعث شد تا استراتژی خود را تغییر دهد. این شرکت آذر ماه گذشته اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ سی مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.
خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش داده که تویوتا در حال بررسی دوباره استراتژی خود برای ساخت ماشینهای الکتریکی است. به گزارش این خبرگزاری ممکن است در نتیجه این بررسی سرعت عرضه ماشینهای الکتریکی تویوتا بیشتر شود.