1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان 40 هزار تسلا برای مشکلات برقی

فراخوان 40 هزار تسلا برای مشکلات برقی

19 آبان 1401
  • 0

کمپانی خودروسازی تسلا موتورز، 40 هزار خودروی خود را به علت احتمال از دست دادن سیستم دستیار راننده فراخوان کرده است.

شرکت تسلا در حال منتشر کردن فراخوانی برای بیش از 40 هزار خودروی تسلا Model S و Model X مدل 2017 الی 2021 است. گفته شده این خودرو ها ممکن است هنگام رانندگی در جاده های ناهموار یا زمان برخورد به دست انداز ها، سیستم دستیار فرمان الکتریکی خود را از دست بدهند. مطابق گفته مقامات، از دست دادن این سیستم می تواند منجر به تصادف شود.

این مشکل با یک به روزرسانی نرم‌افزاری ایجاد شد که هدف آن بهبود فرمان بود و یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در بسیاری از خودروها اما نه همه، برطرف کرده است.  تسلا که بیش از ۳۰۰ هشدار برای این مشکل دریافت کرده است، تصمیم گرفت خودروهای آسیب‌دیده را در ۲۵ اکتبر به طور داوطلبانه فراخوان کند.

تسلا گفت ۳۱۴ هشدار خودرو را برای این وضعیت در میان خودروهای آمریکایی شناسایی کرده است که ممکن است به فراخوان مربوط باشد، اما گفت که از جراحات یا مرگ‌های مرتبط با این وضعیت بی‌اطلاع است.

تسلا ۱۷ کمپین فراخوان را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است که ۳.۴ میلیون خودرو را پوشش می‌دهد. اکثر آنها برای مشکلات نسبتاً جزئی هستند که می‌توانند با به روز رسانی نرم افزار برطرف شوند.

بر اساس گزارش رویترز، سهام این شرکت در سال جاری نیمی از ارزش خود را از دست داده و پس از تصاحب ماسک در توییتر، ۱۲ درصد کاهش یافته است.

منبع ایسنا


نظرات