1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس بنز در حال خروج کامل از روسیه!

مرسدس بنز در حال خروج کامل از روسیه!

19 آبان 1401
  • 0

مرسدس بنز که در پی حمله روسیه به اکراین، بحران دیپلماتیک میان کشور ها و وضصع تحریم ها علیه روسیه فعالیت های خود در این کشور را متوقف کرده بود، اکنون اعلام کرده که در حال فروش دارایی‌های خود در این کشور است تا به زودی به طور کامل از بازار روسیه خارج شود. طرف روسی نیز از طریق وزارت صنعت و تجارت با تایید این خبر اعلام کرد که کلیه نمایندگی‌ها و حتی کارخانجات مرسدس بنز در این کشور به شرکتی به نام آوتودوم فروخته خواهد شد.
فعالیت مرسدس بنز در روسیه به سال ۱۹۹۱ و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شده بود؛ اما سال گذشته و پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین فعالیت این شرکت و دیگر خودروسازان در روسیه مشکل شد.

وضع تحریم‌های اقتصادی و بحران دیپلماتیک باعث شده تا اکثر خودروسازان بزرگ جهان فعالیت خود را در روسیه متوقف کنند. فورد هفته گذشته اعلام کرد که خروجش از بازار روسیه نهایی شده و ۴۹ درصد سهمی را که از یک کارخانه روسی داشت فروخته است.

گزارش شده که فولکس‌واگن هم خود را برای فروش دارایی‌هایش در روسیه آماده می‌کند. رنو و استلانتیس هم فعالیت‌ در روسیه را متوقف کرده‌اند.

روسیه برای جبران ضربه‌ تحریم‌ها، به واردات ماشین‌های دست دوم رو آورده است. صادرات ماشین به روسیه شامل تحریم‌‌های این کشور است اما هنوز می‌توان ماشین‌های دست دوم را به صورت شخصی به روسیه فرستاد. خبرگزاری رویترز گزارش داده که ۷۶ درصد از این ماشین‌های دست دوم از ژاپن خریداری می‌شود.



نظرات