1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نارضایتی برخی مالکان خودروهای فرسوده از امتیاز ویژه ایران خودرو!

نارضایتی برخی مالکان خودروهای فرسوده از امتیاز ویژه ایران خودرو!

24 آبان 1401
  • 2
ایران خودرو طرح جدیدی برای تعویض خودرو‌های فرسوده مشتریان در نظر گرفته تا مالکان این خودروها با این طرح بتوانند خودروهای خود را تعویض کنند، اما برخی از این مشتریان انتقاداتی نسبت به شرایطی که برای این طرح قرار داده شده دارند، در این طرح مالکان خودروهای فرسوده می توانند پس از برنده شدن در قرعه کشی این طرح اقدام به تحویل و اسقاط خودروی فرسوده خود کنند و قبل از آن نیازی به تحویل خودرو نیست.
اما برخی مشتریان از عدم اختصاص سهمیه طرح ویژه خودروهای فرسوده در شرایط فروش فوق العاده این شرکت گلایه هایی دارند، این مالکان بر این باورند که سهمیه قرعه کشی پول لاشه خودروی فرسوده را به صاحب آن نمی‌دهند و حدود ۲۰ میلیون تومان خودرو را گران‌تر از قیمت مصوب در اختیار متقاضی می‌گذارد. چرا که این طرح شامل فروش های فوق العاده با قیمت قطعی نمی شود و تنها طرح های پیش فروش با قیمت غیر قطعی برایشان در نظر گرفته شده است؛ طرح هایی که در آن ها بهای نهایی خودرو بر اساس قیمت در زمان تحویل (یک سال آینده) محاسبه خواهد شد. ضمن آنکه به پیش پرداخت مشتری هم هیچگونه سودی  تعلق نمی‌گیرد.

اما پاسخ ایران خودرو به این گلایه ها به این شرح است:

"بر اساس مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱ ارزش گواهی اسقاط به مشتری و خودروساز پرداخت نمی شود و مشتریان در قبال استفاده از مزایای طرح و ثبت نام در طرح خودروهای فرسوده
در قرعه کشی (سهمیه مجزا) از مشتریان عادی شرکت داده می شوند و شانس برنده شدن با احتمال بسیار بالا برای خرید خودرو با قیمت مصوب نسبت به مشتریان عادی را دارند."



نظرات

  • hakim hakim (26 آبان 1401 ساعت 16:41)

    این کار رسما خلاف قانونی هست که خودشون وضع کردن!
    چه فرقی داره بین اونیکه حواله رو مثلا بفروشه 50 میلیون با اونی که بگه تو 50 میلیونتو بده من بهت شانس قرعه کشی با احتماااااااال زیاد میدم!!!!؟؟؟

    فروش حواله خودرو به هرصورتی ممنوع و قابل پیگرد هست.

    هرچند مردم میتونستن ماشین زیر پاشون رو توی بازار حداقل دوبرابر قیمتی که برای خودرو فرسوده تعیین کردن بفروشن.
    اما بهتره حداقل همین نصف هزینه خودرو فرسوده های مردم رو بپردازن تا حقی ضایع نشه

  • رسول رسول (24 آبان 1401 ساعت 22:25)

    ای خداااااااااااا ، یعنی ماشین فرسوده رو مفت برمیدارند چون اجازه دادند توی طرح فرسوده شرکت کنیم؟؟؟ گفته احتمال بسیار بالا؟؟؟؟؟ احتمالش تقریبا ده درصده برای پارس خیلی کمتر. اونوقت چون احتمال ۱۰ درصد شانس برنده شدن داریم، ماشینتون رو مفت و مجانی برمیداریم. خدایاااااااااا چقد اینا رو دارن. ای خدا به کی بگیم؟ شکایت اینارو به کجا ببریم؟؟؟؟؟ خسته شدیم. خداااااااااا خسته شدیم. یعنی این لگن ها رو با این کیفیت و این قیمت ، بازم اینجوری میفروشین؟؟؟ چجوری ایقد پررو هستین؟ مردم ترو خدا بیایید نخریم. نخریم بخدا براهما توب میشه