1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصمیم انتحاری رنو؛ تجزیه برای سود بیشتر؟!

تصمیم انتحاری رنو؛ تجزیه برای سود بیشتر؟!

29 آبان 1401
  • 0

در سال 2020 و زمانی که رنو در بحران اقتصادی قرار داشت، این شرکت دست به استخدام لوکا دی مئو به عنوان مدیر کل زد. این اقدام باعث شد تا رنو که در 6 ماه گذشته ضرری 7 میلیون یورویی را تجربه کرده بود به سرعت از بحران خارج شده و دوباره به سود دهی برگردد.

دی مئو در ابتدا برنامه برای کاهش هزینه کمپانی اجرا کرد و سپس با متوقف کردن تولید مدل هایی که سوددهی پایینی داشتند، چندین مدل جدید از خودرو های برقی و دوست دار محیط زیست را جایگزین آن ها کرد. او اکنون قصد دارد با اجرای مرحله بعدی برنامه خود، رنو را برای دوران جدید صنعت خودرو آماده کند که متعلق به خودرو های برقی است.

در برنامه جدید دی مئو، شرکت با هدف دو برابر کردن سود خود قصد دارد دست به تغییرات ساختاری گسترده ای بزند؛ رنو به پنج شرکت مختلف تقسیم خواهد شد!

در تقسیم بندی جدید، خط تولید ماشین های برقی فعالیت مجزا خواهد داشت و سهام آن به عنوان شرکتی مستقل در بورس عرضه خواهد شد. ساخت موتور های درون سوز (بنزینی و دیزلی) نیز مستقل خواهد شد و رنو آن را با شراکت 50-50 با کمپانی جیلی چین اداره خواهد کرد. این شرکت در نظر دارد که برای رنو و دیگر خودروسازان موتور و سیستم های هیبریدی تولید کند.

آلپاین نیزبه عنوان تولید کننده اتومبیل های اسپرت و لوکس برقی فعالیت خواهد کرد. بخشی به خدمات اجاره ماشین خواهد پرداخت و آخرین قسمت از شرکت نیز فعالیت های تحقیقی درباره راه حل های کاهش آلودگی محیط زیست در تولید خودرو ها انجام خواهد داد.

منبع Car.ir


نظرات