1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. زاگرس؛ شاسی بلند جدید زامیاد در نمایشگاه اصفهان + تصویر

زاگرس؛ شاسی بلند جدید زامیاد در نمایشگاه اصفهان + تصویر

8 آذر 1401
  • 0

زامیاد را می توان تنها خودروساز دولتی حاضر در نمایشگاه خودرو اصفهان نامید؛ این نمایشگاه که پس از 3 سال وقفه برگزار می شد، از تاریخ 3 الی 6 آذر ماه سال جاری میزبان علاقه مندان به خودرو بود؛ زامیاد نیز به عنوان تنها شرکت دولتی حاضر در این نمایشگاه، با تعدادی از محصولات جدید سبد محصول خود در این نمایشگاه حاضر شده بود، این زیر مجموعه سایپا در این نمایشگاه خودروهای پر حاشیه ای چون کارون و پادرا پلاس "لانگ" با کاربری های یخچالدار و آتش نشانی را در معرض دید عموم قرار داده بود، وانت نیسان کمپرسی هم عتیقه ای نفیس در غرفه زامیاد بود که همچون مروارید می درخشید؛ مهم ترین محصول زامیاد در این نمایشگاه شاسی بلند جدید این شرکت با نام زاگرس بود که پیش از این نیز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران به نمایش درامده بود و پیش تر نیز دیگر واریانت های آن با برند متفاوت توسط دیگر خودروسازان مانند مکث موتور و خودروسازی ایلیا معرفی شده بود!

 

5.webp

همانطور که پیش تر گفتیم زاگرس زامیاد در واقع ورژن شاسی بلندی ازپیکاپ مکث کلوت، یا دقیقا همان دایون Y5 ایلیا موتور است که با ظاهر و کابین یکسان، اما لوگو و پیشرانه ای متفاوت وارد بازار کشور خواهد شد؛ 

1.webp

زاگرس در حقیقت همان فودای F22 چینی است! اما زامیاد زاگرس اولین محصول فودای در بازارایران نیست و رد پای نخستین حضور محصولات این شرکت در ایران را می توان در همین شرکت زامیاد یافت، زامیاد پادرا و زامیاد کارون در واقع نسخه های تک و دو کابینی از فودای F16 هستند که پیش تر چشممان به جمالشان روشن شده بود و این روزها نیز خبرساز هستند. خوشبختانه زامیاد اینبار فودای F22 را با کمترین تغییرات در بخش قوای فنی و تجهیزات به بازار ایران عرضه آورده بر خلاف عادت همیشگی، خبری از عرضه این خودرو با پیشرانه وانت نیسان نیست!

زاگرس احتمالا با پیشرانه 4G69‌ میتسوبیشی که یک موتورچهار سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی است عرضه می شود، این پیشرانه می‌تواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی نیز نیروی تولیدی توسط این موتور را به‌ چرخ ها منتقل خواهد کرد.

4.webp

مسئولین زامیاد اطلاعات زیادی از قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار ندادند، اما انتظار می رود این خودرو در صورت حفظ شرایط اقتصادی فعلی با قیمتی در محدوده ۹۰۰ میلیون تومان راهی بازار شود.

منبع car.ir


نظرات