1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. چگونه ماشین دزدی را پیدا کنیم؟

چگونه ماشین دزدی را پیدا کنیم؟

8 آذر 1401
  • 0

سخنگوی فراجا می‌گوید از ابتدای سال 1401 تا مردادماه، حدود 20 هزار سرقت خودرو در سراسر کشور رخ داده است که بیش از 90 درصد آن‌ها، مربوط خودروهای داخلی هستند. درحالی که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی می‌گوید بیش از 50 درصد خودروها در همان 24 ساعت نخست، پیدا می‌شوند؛ نباید انتظار داشت که پس از پیداشدن خودرو، چیزی جز لاشه آن نصیبتان شود!

در این مطلب همراه ما باشید تا در 5 قدم به شما بگوییم که چگونه ماشین دزدی را پیدا کنیم و پیش از آنکه وسیله نقلیه ما به چند تکه آهن پاره تبدیل شود، آن را از دست سارقان نجات دهیم.

5 قدم برای یافتن خودروی دزدیده‌شده

معمولا مدت زمان پیدا شدن خودرو سرقتی، کم‌تر از یک هفته است. با این حال روش‌های مختلفی مانند استفاده از ردیاب یا مراجعه به بازارهای سیاه، به شما کمک می‌کند تا حتی زودتر از این بازه، وسیله نقلیه خود را بیابید. در ادامه با 5 قدم اصلی پس از سرقت خودرو آشنا می‌شویم که اگر روزی دچار این اتفاق ناخوشایند شدید، راهنمای کاملی همراه خود داشته باشید.

قدم اول؛ مراجعه به پلیس برای گزارش سرقت خودرو

اگرچه مواجهه با رخدادهای ناخوشایندی مانند دزدی خودرو می‌تواند برای همه ما بسیار سخت باشد، با این حال اگر دچار چنین حادثه‌ای شده‌اید، بهتر است همین حالا از جا بلند شده و به پلیس مراجعه کنید تا از حوادث ناخوشایندتر جلوگیری کرده باشید.

در این مرحله باید به نزدیک‌ترین شعبه پلیس آگاهی مراجعه کرده و گزارش خودرو سرقتی خود را پر کنید. کافی است اطلاعات هویتی خود، مشخصات خودرو و مدارک آن را به پلیس ارائه دهید و در صورت داشتن ردیاب آهنربایی خودرو، ماموران را در جریان بگذارید تا فرآیند ردیابی با دستگاه جی پی اس را آغاز کنند.

اهمیت گزارش سرقت به پلیس در آن است که در صورتی که سارق با خودروی شما جرمی مرتکب شود، این خلاف برای شما به ثبت نخواهد رسید.

 قدم دوم؛ کمک گرفتن از ردیاب خودرو در سرقت ماشین

در صورتی که خودرو شما به فناوری جی پی اس متصل باشد، کار بسیار آسان‌تر خواهد بود. در این قدم کافی است به کمک ردیاب خودرو یا ردیاب موتور سیکلت خود، موقعیت جغرافیایی دقیق وسیله نقلیه‌تان را پیدا کنید. پس از آن می‌توانید با اطلاع موقعیت جغرافیایی به پلیس، خودروی خود را پس بگیرید.

همچنین برخی از ردیاب‌های خودرو برای راننده این امکان را فراهم می‌کنند که با کمک یک پیامک یا پیام اینترنتی، موتور خودرو را خاموش کنند. این کار به شما کمک می‌کند پیش از آنکه خودرو به ناحیه پرت و دور از دسترسی برده شود، آن را پیدا کنید.

2.jpg

قدم سوم؛ چک‌کردن دوربین‌های مداربسته برای تشخیص سارق

بخش اعظمی از سرقت‌ها معمولا توسط افرادی انجام می‌شود که با صاحب مال آشنایی دارند. بنابراین سومین قدم پس از سرقت خودرو، چک‌کردن دوربین‌های اطراف محل سرقت است. در این مرحله می‌توانید با دریافت حکم قاضی نسبت به تماشای دوربین‌های عمومی و با درخواست از ساکنان محلی، نسبت به تماشای فیلم دوربین‌های مغازه‌ها و خانه‌های مسکونی اقدام کنید.

یکی دیگر از راه‌های شناسایی سارق، گوش‌دادن به صدای او است. برخی از ردیاب‌های خودرو با داشتن قابلیت شنود، امکان ضبط و گوش‌دادن به صداهای فضای داخل کابین راننده را فراهم می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید علاوه‌بر ردیابی خودرو، نسبت به تشخیص هویت سارق نیز اقدام کنید.

قدم چهارم؛ مراجعه به نرم‌ افزار استعلام خودرو سرقتی

 در قدم چهارم، باید در سامانه‌های پلیس آگاهی نسبت به ثبت اطلاعات خودروی سرقتی خود اقدام کنید تا در صورت پیداشدن خودرو، سریعا مطلع شوید. برای این کار، دو روش زیر برای شما فراهم است.

  • سامانه همیاب 24
  • نرم افزار استعلام خودرو سرقتی epolice.ir

پس از ثبت اطلاعات خود در اپلیکیشن پلیس من یا سامانه همیاب 24، بلافاصله پس از هر تغییری در پرونده سرقت خود، مطلع خواهید شد.

قدم آخر؛ مراجعه به محل تعویض پلاک و بازارهای سیاه

در پاسخ به سوال چگونه ماشین دزدی را پیدا کنیم؟ یک روش دیگر نیز وجود دارد. دسته‌ای از سارقان برای کسب سود بیشتر از خودرو مسروقه، آن را در بازارهای سیاه به همراه مدارک دزدی، به فروش می‌گذارند.

پیشنهاد می‌کنیم سرزدن به مراکز تعویض خودرو و بازار اوراقی‌ها و مالخران را به‌عنوان آخرین راه، در برنامه خود قرار دهید. اگر خوش‌شانس باشید، احتمال یافتن ماشین دزدی خود از میان ماشین‌های دست دوم، زیاد خواهد بود.

3.jpg

خرید ردیاب ماشین؛ سایه امنیت را بر سر اموال خود احساس کنید

تمامی مواردی که در این مقاله مطرح شد، می‌تواند در یافتن ماشین دزدی به شما کمک کند. با این حال اگر هنوز دچار چنین اتفاق دلخراشی نشده‌اید، بهتر است از همین حالا برای امنیت خود سرمایه‌گذاری کنید.

خرید ردیاب خودرو یک راه‌حل تضمین‌شده است تا حتی در صورت به سرقت‌رفتن ماشین، بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آن را پیدا کنید. معمولا ساعات اولیه دزدی ماشین، ساعات طلایی آن است. چرا که بسیاری از سارقان پس از جداکردن قطعات مهم خودرو، آن را اوراق کرده و در یکی از بیابان‌های اطراف شهر، رها می‌کنند. بنابراین یک ردیاب قدرتمند ماشین به شما کمک می‌کند پیش از آنکه دیر شود، خودرو را پیدا کرده و سارق را به دست پلیس دهید.

از کجا بهترین ردیاب خودرو را پیدا کنیم؟ فروشگاه تخصصی ایمن ردیاب

تامین امنیت خودرو، یکی از مهم‌ترین وظایف هر راننده است. در سال‌های اخیر خرید ردیاب خودرو و موتورسیکلت به طیف وسیعی از صاحبان وسایل نقلیه کمک کرده است تا احتمال دزدی و سرقت را به حداقل برسانند. برای آنکه با بهترین هزینه، بیشترین امنیت را احساس کنید، فروشگاه تخصصی ایمن ردیاب، همراه شما است.

کافی است همین حالا نام ایمن ردیاب یا آدرس Imenradyab.com را در مرورگر خود جستجو کنید؛ پس از چند ثانیه به خدمات، محصولات و اطلاعات این برند خوشنام دسترسی خواهید داشت. همچنین اگر مایلید مستقیما با کارشناسان مجرب ایمن ردیاب در ارتباط باشید، شماره تلفن 02144420001 پل ارتباطی میان شما و مشاوران ایمن ردیاب است.



نظرات