1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قصد خرید خودرو دارید؟ همین امروز بخرید

قصد خرید خودرو دارید؟ همین امروز بخرید

15 آذر 1401
  • 1

مدتی است که بازار خودرو روز های متلاتمی را سپری می کند، افزایش قیمت ارز در کنار کمبود عرضه و همچنین نبود خودروی صفر کیلومتر خارجی موجب شده تا قیمت خودرو روز به روز بالاتر برود. این روند افزایش قیمت موجب رکود در بازار نیز شده و نارضایتی گسترده مصرف کنندگان را به دنبال داشته است.

در چنین شرایطی، اقدامات دولت برای کنترل بازار نیز بی تاثیر بوده است؛ پروژه قیمت گذاری دستوری خودرو های داخلی مدت ها است که شکست خورده و اختلاف شدید قیمت کارخانه و قیمت بازار خودرو های داخلی خود به محلی برای سود های کلان دلالان تبدیل شده است. عرضه خودرو در بورس کالا نیز که قرار بود منجر به کنترل قیمت ها شود خود به محلی برای فعالیت واسطه ها تبدیل شده و اثر آن معکوس هدف اولیه بوده است.

حتی واردات خودرو نیز تاثیر مثبتی روی قیمت ها نخواهد گذاشت.. البته این در بهترین حالت است، زیرا به توجه به تعرفه های عجیب و شرایط سختی که دولت برای واردات وضع کرده و همچنین اجبار عرضه خودرو های وارداتی در بورس کالا، احتمالا قیمت این خودرو ها سر به فلک خواهد کشید و همین موضوع موجب افزایش قیمت چشمگیر خودرو های کارکرده موجود در بازار نیز خواهد شد.

در همین راستا، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در سخنان خود به مردم توصیه کرد تا منتظر واردات نباشد و اگر قصد خرید خودرو دارند، همین امروز خرید خود را انجام دهند!

سعید موتمنی در خصوص تاثیر واردات خودرو بر احتمال کاهش قیمت در بازار گفت: فعلا تا جزئیات طرح واردت ابلاغ نشود نمی توان نظری دقیق داد. با بررسی قیمت‌ها از آبان سال گذشته تا به امروز مشاهده می‌شود که ۳۰ تا ۳۵ درصد در تمامی خودرو ها افزایش قیمت را داشته ایم.

وی ادامه داد: خریداران هر زمانی که تصمیم به خرید گرفتند صبر نکنند و خودروی خود را خریداری کنند. در یک ماه گذشته قیمت ها افزایش نرخ را در اکثر خودروهای داخلی و خارجی داشتند اما بازار در رکود به سر می‌برد و خرید و فروش به سختی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بازار را اینطور پیش‌بینی و خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت بازار افزایشی است و عرضه و تقاضا به صورت یکسان صورت نمی‌گیرد. عرضه جوابگوی تقاضای بازار نیست ، عرضه به صورت کم انجام می شود به همین علت قیمت ها سیر صعودی به خود گرفته است. تزریق قطره چکانی خودرو باعث شده است بازار در رکود قرار بگیرد و وضعیت نامناسبی داشته باشد.

منبع Car.ir


نظرات

  • علی علی (15 آذر 1401 ساعت 22:36)

    غیر چین نمیتونن از جای دیگه خودرو وارد کنن