1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نخستین کامیون تسلا تحویل مشتریان شد! + تصویر

نخستین کامیون تسلا تحویل مشتریان شد! + تصویر

19 آذر 1401
  • 0

5 سال پیش بود که تسلا از نخستین خودروی تجاری سنگین خود با نام Semi رونمایی کرد و اکنون، نسخیتن دستگاه های این کامیون کشنده را به مشتری تحویل داده است. ایلان ماسک مدیر تسلا در مراسم تحویل نخستین سری کامیون های تسلا اعلام کرد که تسلا می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ پنجاه هزار دستگاه از این کامیون را تولید کند.

وی همچنین دلیل تعویق تولید این کمامیون را تمرکز تسلا بر ساخت مدل‌های سواری اعلام کرد، گفتنی است چند شرکت بزرگ از جمله پپسی و والمارت این کامیون را پیش‌خرید کرده‌ بودند! در حال حاضر سی درصد تولید دی‌اکسید کربن در صنعت حمل و نقل به کامیون‌ها اختصاص دارد و استفاده از قوای محرکه الکتریکی تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی محیط زیست خواهد داشت.

tesla semi 2.webp

تسلا مدعی است کامیونش را با تمرکز بر راحتی راننده طراحی کرده، این کشنده تنها یک صندلی برای راننده دارد که در وسط کابین قرار داده شده و راننده اطلاعات مورد نیازش را از طریق دو نمایشگر دریافت می‌کند. در فیلمی که در مراسم نمایش داده شد، یک کامیون تسلا مسیر ۸۰۵ کیلومتری بین دو کارخانه تسلا را با یک بار شارژ طی کرد؛ مسافتی شگفت انگیز برای یک کامیون الکتریکی!

tesla semi 1.webp

تسلا پنج سال پیش در زمان رونمایی از کامیونش قیمت پایه آن را ۱۸۰ هزار دلار اعلام کرد، اما از آن موقع تا کنون قیمت قطعات و مواد اولیه افزایش قابل توجهی پیدا کرده، ایلان ماسک قیمت ماشین‌هایی را که قرار است به مشتریان تحویل داده شود را اعلام نکرده.

tesla semi 3.webp



نظرات