درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
سلام.
من نمیدونم اینایی که مثلا کارشناس شدن ، از کجا اومدن.
به اندازه یه جونور تک سلولی، به اندازه یه هاگ قارچ، به اندازه یک جلبک شرایط اقتصادی ایران رو درک نمی کنن.
میان یه چیزی میگن آدم میمونه اینا از کجا کارشناس شدن!
آقای به اصطلاح کارشناس. 2 مورد رو توضیح بده.
اول. کجای دنیا خودرو در بورس خرید و فروش میشه ؟
دوم. اگر خرید و فروش میشه ، چرا ؟
حالا یه مورد، هر آدمی میفهمه در شرایط فعلی ایران عرضه خودرو در بورس فقط برای کمک به مافیای خودروسازه نه مردمی که خریدار واقعی هستن. چرا ؟
1- چون خودروهای پرتقاضا با قیمت خیلی بالاتر از قیمت تولید کارخانه به فروش میرسن.
2- قیمت بالا در بورس به خودروساز این سیگنال رو میده که عرضه خودرو در بازار آزاد، قرعه کشی یا هرجای دیگه رو کم کنه تا خودرو را در بورس عرضه کنه.
3- با در نظر گرفتن حالت دوم چرخه معیوب قیمت غیر منطقی شکل میگیره و قیمت خودرو در بازار آزاد و بورس هر روز بالاتر میره و دست مصرف کننده از خرید خودرو کوتاه میشه و دست دلال برای قیمت آزاد.
قیمت به حدی بالا میره که خیلی از مردم نمیتونن خودرو بخرن و نتیجه این میشه چون قیمت بالا رفته کارخانه حاضر نمیشه قیمت رو پایین بیاره چون از سود هنگفت نمیشه گذشت.
مثل قبل نهایتا بازار کساد میشه ولی قیمت خودرویی که از 20 میلیون رسیده به 220 میلیون نهایتا 2 میلیون کاهش پیدا میکنه و فکر اینکه قیمت خودرو با کاهش تقاضا از 220 میلیون بشه 180 میلیون عبس بیهوده اس.
وای بر مملکتی که کارشناساش در حد مورچه که سهله، مگس هم علم و تدبیر ندارن !!!