L7 Plus پیکاپ میانهرو جدید بازار ایران! دیارخودرو که پیش تر سابقه عرضه پیکاپ هایی نظیر Deer، وینگل 3 و وینگل5 را داشت، اکنون محصول جدید L7 Plus را آماده تولید کرده که قرار است از طریق ایساتیسموتور، زیر مجموعه جدید این شرکت به بازار عرضه شود. در شرایطی که عمده پیکاپ های جدید بازار در رده قیمتی بیش از یک میلیارد تومان در نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک و ... رقابت می کنند و استفاده از آن ها با هویت پیکاپ به یک هدف جانبی تبدیل شده، دیارخودرو پیکاپ جدید و دوکابین L7 Plus را با پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی و امکانات قابل توجهی نظیر سیستم های کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، نمایشگر 8.5 اینچی و ... آماده عرضه به بازار کرده است.
پیکاپ L7 Plus حدود 5431 میلیمتر طول دارد و از سیستم 4 چرخ محرک بهره می برد و پیشرانه میتسوبیشی آن با کد 4K22D4M با حجم 2.4 لیتر از نوع تنفس طبیعی است و با حداکثر توان 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتون متر شخصیت متفاوتی را نسبت به عمده پیکاپ های تازه وارد به بازار به نمایش می گذارد. در شرایطی که جدیدترین تازه وارد های بازار از پیشرانه های توربو استفاده می کنند، این پیکاپ از پیشرانه تنفس طبیعی سری Sirius میتسوبیشی با میل لنگ کوتاه بهره می برد. این پیکاپ در مقایسه با آخرین پیکاپی که توسط دیارخودرو به تولید رسید یعنی گریتوال وینگل5، حدود 15 اسب بخار قدرت و 30 نیوتون متر گشتاور بیشتر تولید می کند و پیشرانه L7 Plus به نوعی نسخه ارتقاء یافته پیشرانه 4G69 پیکاپ وینگل است.
در حال حاضر برخی پیکاپ های توربو موجود در بازار از نسخه توربو پیشرانه L7 Plus استفاده می کنند که حداکثر توانشان تا بیش از 200 اسب بخار افزایش پیدا می کند اما این مساله با استفاده از بنزین بی کیفیت و همچنین آفرود در ارتفاع های بالا بی اثر می شود لذا L7 Plus نسخه ای اقتصادی تر از گزینه های توربو میلیاردی بازار در رده پیکاپ ها به حساب می آید.
پیکاپ L7 Plus همانند عمده رقبای همرده در بازار از چرخ هایی با ابعاد 265/65R17 بهره می برد و زاپاس آن نیز از نوع رینگ استیل فول سایز است.
این وانت در بخش ایمنی از سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP و سیستم ترمز کمکی EBA بهره می برد و به سیستم کنترل فشار باد تایرها یا TPMS نیز مجهز شده است. همچنین برای افزایش توانمندی آفرودی این خودرو سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی بدون حرکت خودرو به عقب یا HAC نیز روی آن قرار گرفته است. قفل دیفرانسیل عقب این خودرو طراحی و تولید شده توسط Eaton است و برای افزایش کیفیت و سهولت رانندگی، فرمان این خودرو از سیستم کمکی برقی بهره می برد. L7 Plus همچنین به دو کیسه هوای جلو مجهز شده است.
پیکاپ جدید دیارخودرو با دست بسته در بخش امکانات رفاهی روانه بازار مملو از رقبای فول آپشن نمی شود چرا که به تجهیزاتی نظیر نمایشگر 8.5 اینچی با بلوتوث و GPS و سیستم های کنترلی روی فرمان مجهز شده است. پیکاپ جدید L7 Plus محصولی از شرکت KEYTON چین است که چهره ای آشنایی برای مشتریان بازار ایران دارد.
محصول جدید دیارخودرو و ایساتیسموتور در جایگاه قیمتی کمتری از پیکاپ های توربو تازه بازار قرار خواهد گرفت و با سطح بالایی از امکانات و مشخصات فنی نسبت به پیکاپ های دوکابین دیگر بازار، در تلاش است به جایگاهی نسبتا بی رقیب در میانه بازار دست یابد.
براساس اطلاعات رسیده ایساتیس موتور احتمالا تا پایان سال یا از اوایل سال 1402 این پیکاپ را به بازار عرضه خواهد کرد و زمزمه هایی مبنی بر عرضه نسخه دیزلی با پیشرانهای معتبر و همچنین نسخه اتوماتیک این خودرو در آینده نزدیک نیز به گوش می رسد. نسخه اتوماتیک این پیکاپ براساس شنیده ها قرار است به گیربکس 6سرعته اتوماتیک مجهز شود و از آپشن های اضافه ای نظیر دوربین 360 درجه، کنترل سرعت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم کن صندلی های جلو و تنظیمات برقی صندلی راننده به همراه سنسور باران بهره خواهد برد.