1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خداحافظی متقاضیان عادی با قرعه کشی خودرو

خداحافظی متقاضیان عادی با قرعه کشی خودرو

5 دی 1401
  • 4

قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در مورد برنامه عرضه خودرو در بازار: از این پس 20 درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودرو فرسوده و 50 درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می یابد و 30  درصد هم در بورس عرضه می شود.

سخنگوی وزارت صمت همچنین گفت که خودروسازان موظفند در عرضه تمامی خودرو‌های خود، طرح جوانی جمعیت و تخصیص خودرو‌های فرسوده را رعایت کنند و بقیه محصولات را به بورس عرضه کنند یعنی این شرط برای خودروسازان در نظر گرفته شده است و روی آن نیز نظارت می‌شود!

وی افزود: طبق قانون بودجه 1401 خودروسازان باید 10 درصد از سهم قرعه کشی خودرو را به خودرو فرسوده اختصاص می‌دادند، اما از آنجایی که طی 6 ماه اول سال خودروسازان این کار را انجام ندادند بنابراین تصمیم بر این شد که تا پایان سال خودروسازان به جای 10 درصد 20 درصد از سهم قرعه کشی را به خودرو‌های فرسوده اختصاص دهند و اکنون نیز موظف هستند حتی در صورت عرضه در بورس این طرح را هم اجرا کنند.

سخنگوی وزارت صمت تشریح کرد: در حال حاضر برنامه عرضه خودرو اینگونه است که اگر خودروسازی قرار است هزار دستگاه خودرو عرضه کند‏, باید ابتدا 20 درصد از آن را به دارندگان خودرو فرسوده و 50 درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص دهد؛ از هزار دستگاه باقی مانده 30 درصد هم در بورس عرضه می‌شود بنابراین عرضه خودرو در بورس اختلالی در عرضه خودرو به دارندگان خودرو فرسوده و مادران دارای 2 فرزند ایجاد نمی‌کند.



نظرات

  • جوان سوخته جوان سوخته (5 دی 1401 ساعت 14:11)

    این همه مدت همه سرکار بودیم. خدا نگذره ازتون که روز به روز فقیر تر میشیم..
    #سیاست کثیف خودرو

  • جواد جواد (5 دی 1401 ساعت 11:40)

    متقاضیان عادی که قبلا هم شانسی نداشتن، الان هم تو بورس شانسی ندارن و فقط خودی ها میتونن خرید کنن. بماند که خودرو در بورس 3 برابر قیمت کارخانه فروش میرود و کسی هم توان خرید ندارد. آقای قالیباف کمی طرف مردم بود و حرف دل مردم رو میزد، اون رو هم استخدام وزارت کردن که حرف دل مردم رو فراموش کنه. خیلی به فکر مردم و گرانی خودرو هستید، واردات را آزاد کنید و گمرگ را به حداقل برسانید یا صفر کنید. ببینید خودرو چطور قیمتش میاد پایین

  • مردم مردم (5 دی 1401 ساعت 10:16)

    قبلاً هم افراد عادی شانسی نداشتند خیلی فرقی نکرد.
    فقط به نظر میرسه طرح جوانی جمعیت هم شده مثل سهمیه کنکور، تمامی نداره.......مگر چند زوج بچه دار شدن؟
    و اکثرا پول کافی برای خرید ندارن.....؟؟؟؟؟؟

  • milad milad (5 دی 1401 ساعت 10:06)

    متقاضیان عادی خیلی وقته کلا با خرید ماشین خداحافظی کردن.خسته نباشید الان دیگه پراید240میلیونی رو هم نمیشه خرید