1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. کن بلاک، اسطوره اتومبیلرانی دنیا درگذشت

کن بلاک، اسطوره اتومبیلرانی دنیا درگذشت

13 دی 1401
  • 0

کن بلاک، یکی از مشهور ترین رانندگان حرفه ای دنیا که به رانندگی رالی و حرکات نمایشی معروف بود صبح امروز در سن 55 سالگی فوت کرد.

بر اساس گزارشات، این اسطوره آمریکایی به علت وقوع سانحه هنگام استفاده از یک اسنومبیل فوت کرده است.

مرگ او جامعه جهانی اتومبیل رانی را در سوگ فرو برد.

زندگینامه کوتاه کن بلاک

کن بلاک، پاییز ۱۹۶۷ در کالیفرنیا متولد شد. دوران کودکی و نوجوانی او با ورزش‌های پرخطر همراه بود. پیش از رانندگی حرفه‌ای، کن بلاک در رقابت‌های متنوع دوچرخه‌سواری BMX، اسکیت‌ بورد، اسنوبرد و موتور کراس، شرکت کرد و مقام‌های متنوع به دست آورد.

شهرت کن بلاک از سال ۲۰۰۵ و حضور در مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC)، افزایش یافت. تا سال ۲۰۰۹ برای سوبارو رانندگی کرد و پشت فرمان WRX STi نشست. سپس قرارداد با فورد و افتخارآفرینی با فوکس RS RX تا سال ۲۰۱۴ را ادامه داد. کن بلاک، ۱۰ فصل رانندگی در بالاترین سطح رقابت‌های رالی جهان را تجربه کرد؛ اما باوجود برتری در مسابقات مختلف، هرگز به قهرمانی فصل نرسید. او ۳ مرتبه در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳، نائب قهرمان جهان شد. کن بلاک از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در مسابقات متنوع رالی و رالی کراس خارج از رقابت‌های WRC نیز حضور داشت.

2.jpg

کن بلاک در سال ۲۰۱۱، تیم رالی حرفه‌ای هونیگان را با نام کامل Hoonigan Racing Division تاسیس کرد. شرکت مانستر، تولیدکننده‌ی نوشابه انرژی زا، مهم‌ترین حامی مالی این تیم بود. تا سال ۲۰۱۳، کن بلاک راننده‌ی اصلی هونیگان باقی ماند.

فعالیت کن بلاک در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزونی سال ۲۰۰۸ آغاز شد. همان سال، در اپیزودی از تاپ گیر با جیمز می نیز حضور داشت. بعد از موفقیت چشمگیر در فیسبوک، کانال اختصاصی یوتیوب با نام KenBlockHHIC سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرد. در ابتدا صرفا ویدئوهایی از رانندگی برای مسابقات رالی جهان منتشر شد اما خیلی زود با جذب حامیان مالی از شرکت‌های مختلف، فیلم‌های دریفت نمایشی کن بلاک به میلیون‌ها بازدید رسیدند.

3.jpg

سری ویدئوهای مشهور کن بلاک در سبک جیمکانا، عمدتا توسط کانال یوتیوب هونیگان (TheHoonigans) منتشر شده است. جیمکانا (Gymkhana) نوعی از رقابت‌های رانندگی حرفه‌ای مرسوم در انگلستان، استرالیا و نیوزیلند محسوب می‌‌شود که حالت زمان‌گیری دارد. مهارت دریفت برای موفقیت در مسابقات جیمکانا تعیین کننده است.

هم‌اکنون دنبال‌کنندگان کانال یوتبوب کن بلاک و هونیگان به ترتیب، ۱/۲۳ میلیون و ۵/۲۳ میلیون هستند. پربازدیدترین ویدئو، با نام KEN BLOCK’S GYMKHANA SEVEN سال ۲۰۱۵ انتشار یافته و تا امروز، ۵۷ میلیون بازدید داشته است. این فیلم ۱۲ دقیقه‌ای، هنرنمایی کن بلاک با فورد موستانگ ۸۴۵ اسب بخار در خیابان‌های لس آانجلس را نشان می‌دهد. او به‌تازگی وارد همکاری با آئودی شده و خودروی برقی S1 هونیترون را با هزینه‌ی ۱۲ میلیون دلار، تجهیز کرده بود.

درآمد کن بلاک از یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی، بسیار بیشتر از قراردادهایی است که هنگام رانندگی مسابقات رالی داشت. ارزش دارایی‌های او، حدود ۲۳۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

منبع پدال


نظرات