1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تغییر قیمت کارخانه ای خودرو ها در راه است

تغییر قیمت کارخانه ای خودرو ها در راه است

26 دی 1401
  • 2

در روز های گذشته شورای رقابت بار دیگر به سازوکار قیمت گذاری خودرو بازگشت و حواشی بسیاری را ایجاد کرد. حال این شورا در هفته جاری جلسه ای برای انجام کارشناسی تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو برگذار خواهد کرد و به زودی تصمیم شورای رقابت درباره بازار خودرو به گوش خواهد رسید.

به‌دنبال پایان مهلت قانونی مصوبه سران سه قوه مبنی بر تعیین قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار، شورای رقابت بار دیگر به حوزه تعیین دستورالعمل قیمت خودرو ورود پیدا کرده است. البته شورای رقابت بعد از 4 ماه از پایان مهلت قانونی ستاد تنظیم بازار در تعیین قیمت خودرو با انتشار مصوبه‌ای به‌صورت رسمی ورود خود را به تعیین دستورالعمل قیمت خودرو اعلام کرده است.

در زمان حاضر با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو در شورای رقابت روند بررسی بازار خودرو و تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو از هفته گذشته آغاز شده است، به‌دنبال این موضوع نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در این کارگروه در حال بررسی وضعیت بازار خودرو هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این هفته نیز جلسه‌ای در شورای رقابت برای کار کارشناسی تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو برگزار خواهد شد و به‌زودی شاهد تصمیم شورای رقابت در مورد بازار خودرو هستیم.

به‌گفته شورای رقابت ماهیت این کارگروه تخصصی کارشناسی است و بررسی صنعت خودرو به‌صورت همه‌جانبه است تا از اختلاف نظرها جلوگیری شود و با حضور تمام ذی‌نفعان این بخش موضوع بازار خودرو مورد نقد و بررسی قرار گیرد و در نهایت تصمیم جامع و کاملی گرفته شود.

منبع تسنیم


نظرات

  • safir1362 safir1362 (26 دی 1401 ساعت 10:33)

    سلام.
    اصل ماجرا اینه که تفاوت قیمت کارخانه و بازار زیاده. قیمت بورس هم که نجومیه. این میون دلال محترم حتی با خرید حواله، سود هنگفتی به جیب میزنه.
    این وسط خودروسازها زرنگ شدن و میخوان این سود هنگفت رو برای خودشون بیشتر کنن.
    خب قیمت کارخانه 50درصد که زیاد بشه، سود بیشتر میشه، قیمت بازار هم بیشتر میشه، قیمت بورس هم بیشتر میشه. اینجوری میشه که هم خودروساز و هم دلال این وسط کلی خوشبحالشون میشه.
    ک....ن لق مردم نیاز مند !!!

    ایرانیی ایرانیی (26 دی 1401 ساعت 20:16)

    واقعا مردم ما فکر میکنن وقتی این همه سال هیچکس به فکرشون نبوده قرار اتفاقی بیفته و یه دفعه خبر بیاد اره قیمت خودرو برگشت به قیمت واقعیش ؟هروقت دلار اصلا 4500 هم نه شد 5 هزارتومن اون موقع خودرو ک هیچ همه چی به قیمت درستش برمیگرده ولی نه تا وقتی دزد قدرت داره و داره جیب خودشو خانوادشو پر میکنه از جیب خلق الله و مردم ببخشید بی بخار ایران ککشون نمیگزه :) تا وقتی اجازشو میدین توقع هم نداشته باشین جز خبر گرونی چیزی بشنوید تا شاید نسل بعدی بهتر از نسل های قدیمی تر شد...