1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. بررسی امکانات ارزان ترین ردیاب خودرو از زبان رادار!

بررسی امکانات ارزان ترین ردیاب خودرو از زبان رادار!

27 دی 1401
  • 0

متا: خرید ارزان ترین ردیاب خودرو راهی برای تامین امنیت ماشین با صرف کمترین هزینه است. اما باید دید خرید ردیاب خودرو ارزان تا چه حد نیازهای ما را برطرف میکند. این مقاله را از دست ندهید!

ارزان ترین ردیاب خودرو موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. در سال‌های اخیر حفظ امنیت و کنترل خودروها، اهمیت بالایی را به خود اختصاص داده؛ به همین دلیل نصب ردیاب خودرو بسیار مهم است. اگر میخواهید از سرمایه خود در مقابل دزدی محافظت و در کنار آن با خرید گزینه مقرون به‌صرفه، بودجه مناسبی را هزینه کنید، با ما همراه باشید تا درباره ارزان‌ ترین ردیاب خودرو بیشتر صحبت کنیم.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو که برخی‌ها آن را با نام جی پی اس برای ماشین هم می‌شناسند، وسیله‌ای است که در ماشین نصب می‌شود. ویژگی این دستگاه اطلاع از موقعیت مکانی است. یعنی اگر ماشین شخصی دزدیده شود می‌تواند با این ابزار از موقعیت مکانی آن مطلع و با پلیس درمیان بگذارد. تجربه ثابت کرده است در اغلب موارد ماشین دزدیده شده پیدا نمی‌شود. در صورتی هم که به هر نحوی ردی از آن مشخص شود، بخش‌های اصلی خودرو مانند موتور، باتری و … از آن جدا شده است. و تنها قسمت ارزان‌قیمت باقی می‌ماند که این نشان دهنده از بین رفتن سرمایه است.

اما ارزان ترین ردیاب خودرو هم این امکان را به شما می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان بعد از سرقت ماشین با پلیس تماس گرفته و آن را باز گردانید. تنها نکته‌ای که هنگام خرید ارزان ترین ردیاب خودرو باید درنظر بگیرید این است که این محصولات به‌علت قیمت مقرون به‌صرفه، معمولا کیفیت پایینی دارند. اما باز هم می‌توانند تا حدودی نیازهای اولیه شما را در این زمینه پوشش دهند.

کاربرد سیستم جی پی اس خودرو

 اگر فکر می‌کنید جی پی اس خودرو تنها برای تشخیص موقعیت مکانی کاربرد دارد، سخت در اشتباه هستید. زیرا حتی با خرید ارزان ترین ردیاب خودرو از امکانات دیگر آن هم بهره‌مند خواهید شد. این موارد عبارتند از:

  • پایین آمدن میزان شارژ باتری داخل جی پی اس
  • ضربه زدن یا وارد شدن شوک به ماشین
  • باز کردن ردیاب یا قطع کردن ارتباط آن با منبع تغذیه
  • استارت زدن به خودرو و حرکت دادن آن

 البته تمام موارد به اینجا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر از امکانات متنوعی برخوردار شوید. 

2.jpg

نحوه اتصال جی پی اس برای ردیابی ماشین

روش‌های مختلفی برای اتصال جی پی اس به ماشین وجود دارد که عبارتند از:

  • بهره‌مندی از سیستم برقی خودرو
  • استفاده از آهنربا جهت اتصال
  • اتصال به پورت OBD

1- ردیاب خودرو سیمی

بعضی از مدل‌های ردیاب خودرو ، به سیم‌کشی ماشین متصل می‌شوند. این دستگاه‌ها معمولا کیفیت بالایی داشته و از دقت زیادی در موقعیت‌یابی برخوردارند. طوری که کمترین میزان خطا را در یافتن مکان خودرو دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای این سیستم، دسترسی به ورودی برق دائمی است که در صورت سرقت، قطع نخواهد شد. علاوه بر این، چنین ردیاب هایی قابلیت تشخیص جداسازی از باتری ماشین را داشته و در این صورت هشداری برای راننده ارسال می‌کنند.

امنیت، دقت، کیفیت، امکانات متنوع و طول عمر بالا، برخی از مزایای استفاده از ردیاب خودرو سیمی می‌باشند. به همین دلیل از این دستگاه می‌توان در موارد مختلفی از جمله خودروهای شخصی، ماشین‌های سنگین، موتورسیکلت و مدیریت ناوگان استفاده نمود.

2- ردیاب خودرو آهنربایی

انواع ردیاب‌های آهنربایی از جمله کاربردی‌ترین مواردی هستند که در دستگاه‌های فلزی به‌کار گرفته می‌شوند. اگر حوصله زیادی بابت نصب و پنهان کردن جی پی اس ندارید، پیشنهاد ما خرید ردیاب خودرو آهنربایی است. در کنار نصب راحت، این وسیله می‌تواند نیازهای شما را نیز تا حدی فراهم کند. البته نباید از مشکلاتی نظیر احتمال جدا شدن ردیاب از خودرو در مسیرهای پر دست‌انداز و ناهموار غافل شد. اما نباید از این نکته گذشت که ارزان ترین ردیاب خودرو را معمولا می‌توان در مدل‌های آهنربایی یافت.

3- ردیاب خودرو دیاگی یا OBD

این وسیله‌ها نیاز به دسترسی مستقیم به منبع برق دارند. یکی از منابعی که می‌توان از آن برای نصب جی پی اس استفاده کرد، پورت دیاگ (OBD) است. در این روش دستگاه زیر قسمت داشبورد قرار گرفته و می‌تواند از چشم سارقان استتار شود. اگر قصد خرید ارزان ترین ردیاب خودرو را دارید می‌توانید انواع مختلف مدل‌های دیاگی را هم مورد بررسی قرار دهید.

 مشخصات ارزان ترین ردیاب خودرو

برخی‌ها دنبال جدیدترین ردیاب خودرو هستند تا با امکانات بی نظیر آن‌ها خیال خود را از بابت سرقت راحت کنند. از طرفی برخی دیگر با در نظر گرفتن بودجه خود دوست دارند ارزان ترین ردیاب خودرو را خریداری کنند. اما خیالتان راحت باشد چون تنوع بالایی از این وسیله در بازار موجود است که می‌تواند نیازهای شما را با توجه به امکاناتی که در اختیار دارید، پوشش دهند.

 بنابراین مهمترین مسئله برای خرید در نظر گرفتن نیازهای خود است. اگر به امکانات پیشرفته موجود در مدل‌های جدید نیاز ندارید، می‌توانید با قیمت مناسب کار خود را راه بیندازید.

نحوه تشخیص موقعیت مکانی با ردیاب

نحوه کار در ارزان ترین ردیاب خودرو یا انواع دیگر یکسان است. به این صورت که با بهره‌مندی از سیم کارت، اطلاعاتی در خصوص موقعیت مکانی با مالک به اشتراک گذاشته می‌گذارد. امکانات سیم کارت‌ها سبب می‌شود تا جی پی اس قادر به استفاده از اینترنت جهت تشخیص موقعیت مکانی باشد. بعد از آن، اطلاعات موجود در دستگاه، به صورت پیامک در اختیار مالک قرار می‌گیرد. این اطلاعات به دو صورت زیر به مالک خودرو ارسال می‌شود:

 1- ارسال پیامک به تلفن همراه کاربر

 هنگام نصب ارزان ترین ردیاب خودرو کدهایی در اختیار کاربر قرار داده می‌شود تا هنگام نیاز به اطلاع از موقعیت مکانی آن را به سیم کارت موجود در دستگاه ارسال کند. بعد از دریافت این پیامک توسط سیستم نصب شده در خودرو، موقعیت مکانی مشخص و لینک آدرس ارسال می‌شود. در این صورت تنها کافی است با کلیک روی آدرس ارسال شده موقعیت مکانی ماشین را روی نقشه تشخیص دهید.

2- بهره‌مندی از اپلیکیشن ردیابی

 در برخی از انواع ردیاب خودروها، با نصب کردن اپلیکیشن اختصاصی جی پی اس ، می‌توان به موقعیت مکانی ماشین دسترسی داشت. البته در برخی موارد علاوه بر قابلیت تشخیص آدرس، شما می‌توانید از کاربردهای زیر هم بهره‌مند شوید:

  • قابلیت تعریف موقعیت جغرافیایی برای جلوگیری از خروج خودرو از آن
  • امکان مشاهده تاریخچه حرکت خودرو در فاصله زمانی مشخص
  • مشاهده مسافت طی شده در مدت زمان مشخص
  • سیستم درخواست کمک اضطراری در شرایط بحرانی

3.jpg

قیمت ردیاب خودرو

اگر لیست قیمت ردیاب خودرو را بالا پایین کنید، متوجه می‌شوید تنوع بالایی در اختیارتان است. در صورتی‌که از خرید ارزان ترین ردیاب خودرو منصرف شده‌اید یا دوست دارید با صرف هزینه بیشتر از امکانات و قابلیت‌های متنوع برخوردار شوید، بهتر است در ادامه مواردی را بررسی کنیم که روی هزینه تاثیر می‌گذارند. از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت ردیاب ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مشخصات و ویژگی‌های محصول

آیا می‌خواهید دستگاه خریداری شده ضدگردوغبار یا ضدآب باشد؟ اگر همچین تصمیمی دارید یا دوست دارید قابلیت اتصال به سنسورهای مختلف در وسیله خریداری شده برای شما فراهم باشد، در نظر بگیرید که ممکن است قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

2- کشور سازنده دستگاه

بدون شک ارزان ترین ردیاب خودرو تولید کشور چین خواهد بود؛ اما اگر اهمیت زیادی به قیمت محصول خریداری شده خود نمی‌دهید برندهای اروپایی در کنار قیمت بالا امکانات بیشتری را هم در اختیارتان قرار خواهند داد.

3- برند تولید کننده 

از برندهای ناشناخته بگیرید تا برندهای معروف و معتبر تنوع وسیعی از ارزان ترین ردیاب خودرو در انتظار شما هستند. بعضی از این برندها قدیمی و بعضی دیگر تازه کار هستند و می‌تواند کیفیت متنوعی را برای شما به همراه داشته باشند.

4.jpg

خرید حرفه‌ای‌ترین ردیاب خودرو از رادار جی پی اس

ارزان ترین ردیاب خودرو در کنار قیمت مقرون به‌صرفه میتواند ضامن حفظ سرمایه شما باشد. پس همین حالا با صرف مبلغ بسیار ناچیز، ماشین خود را در برابر سارقان محافظت کنید. تنوع وسیع دستگاه‌های جی پی اس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با در نظر گرفتن بودجه، نیاز و ... انتخاب خود را انجام دهید.

رادار، یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده ردیاب خودرو در ایران است. این جایگاه به واسطه امکانات متعدد دستگاه‌های این برند، خدمات عالی پس از فروش و پشتیبانی 24 ساعته، گارانتی 24 ماهه و .. به دست آمده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جی پی اس و ردیاب رادار می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

آدرس وب سایت: https://radargps.org

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021



نظرات