درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
یعنی ببین چه عن بازاری ساختن اصل مساله کلا گم شده
چرا باید رغبت به خرید خودرو اینقدر زیاد باشه
چون تولید نداریم
چرا تولید نداریم
چون تحریم هستیم
چون بازار انحصاریه
چون واردات نداریم که رقابت درست کنه
چون یه عده منافعشون تو این آشفته بازار تامین میشه
چون ریشه مملکت فاسده
حالا این وسط تم دغدغه مسئولین برای رعایت عدالت میشه جک سال
برید گورتون رو گم کنید
بر پدر هرچی دلاله لعنت
خداروشکر
سلام.
اول بگم در مجموع قوانین در ایران برای مردم مثله نشستن روی اره است. نه راه پیش دارن و نه راه پس !!!
مسئولین حرف میزنن اما مسئولیت حرفشون روی شونه مردمه، نه خودشون. بار حرف ها و تصمیمات مفت و صد من یه غازشون همیشه بردوش مردم بوده و خود مسئول هیچ مسئولیتی نداره.
کی میشه این رویه ظالمانه عوض بشه (هیچ ظلمی پایدار نیست) !!!
در مورد این تصمیم جدید :
این قانون شمشیر دولب هست.
دم اول . شاید در آینده خوب بشه. چرا ؟ چون مردم ما متحد نیست و همراه نمیشن که این لگن سازها رو تحریم کنن ، اینجوری توفیق اجباری میشه و مردم واسه خرید صف نمیبندن، نتیجه اش میشه تقاضای کمتر خریدار. نمونه سایپا (در شرکت سایپا اجرایی شده بود به طوری که در هفته گذشته ۷۰ هزار دستگاه خودرو توسط گروه سایپا پیشفروش شد که فقط هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آن استقبال کردند).
شما ببین 70 هزارتا خودرو یکمرتبه رفته برا فروش ولی خریدار به 10 هزار نفر هم نرسیده!!!!!!
با این قانون جدید و روند ، خودروساز و قانون گذار هم بعدا مجبور میشه فکری برای فروش بیشتر کنه. (تسهیلات بدن. قسطی بدن. پیش فروش کنن یا همین رویه فروش در بورس یا قرعه کشی بدون بلوکه کردن پول ).
در ثانی خیلی از متقاضی های خرید خودرو، مصرف کننده واقعی نیستن، میخوان خودرو بخرن که یا حواله یا خوده خودرو در بازار آزاد بفروشن و سود کلان ببرن !!!
دم دوم. خرید کمتر خودرو باعث افزایش قیمت خودرو نو و دست دوم در بازار آزاد میشه. بعضی ها هم ثبت نام میکردن و پول پیش داشتن و برای تکمیل وجه ممکن بود خودرو دست دومشون رو بفروشن یا قرض کنن یا طلایی چیزی بفروشن و بقیه پول رو جور کنن تا خودرو تحویل بگیرن، اینجوری در حق این افراد اجحاف میشه و ریسک فروش مالشون برای شرکت در قرعه کشی رو نکنن چون اگر بفروشن و قرعه کشی برنده نشن با این اوضاع تورم سرمایه شون بر باد میره.
در مجموع قوانین تجارت و اقتصاد در ایران برای مردم مثله نشتن روی اره است. نه راه پیش دارن و نه راه پس !!!
فقط مردم تاوان تصمیمات و حرف های (مسئولین بدون مسئولیت) رو میدن !!!
عزیز دل اشتباه فکر نکنید.وقتی میگن هفته قبل سایپا پیش فروش کرده کسی راغب نبوده دلیلش بخاطر همچین طرح ی نیست اصولا تو بازار اشفته خودرویی الان دیگه کسی سراغ پیش فروش نمیره اونم برای محصولات سایپا که حتی خرید فروش عادیشونم بصرفه نیست بخاطر قیمت نزدیک به بازار.کافی طرح فروش فوری ایرانخودرو بزارن با همین وکالتی بیشتر از ظرفیت ثبت نام میکنن.خودروسازها به هر حال میفروشن(میچپ.نن). قول میدم با همین طرح جدید خود نمایندگی ها از مردم پول میگیرن براشون خودرو میگیرن.مدیونیدفکر کنید دلالها خود خودروسازها و نمایندگی هاشون نیستن.مشکل این طرح اینه خیلی از مردمی که احتیاج به خودرو دارن که حالا پول خودرو رو بعدا میخوان به هر زور و زحمتی تهیه کنن الان به کل ناامید شدن.ما ناامید شدیم از خونه خریدن از ماشین خریدن از زندگی...
شاید با این کار برای یه سری از خریدار های واقعی مشکل به وجود بیاد ، ولی در کل به نفع همه خریدار های واقعی تموم میشه و به ضرر دلال ها .... چون دلالی که تا الان 1000 تا حساب اجاره میکرده دیگه که نمیتونه این حجم نقدینگی برای همه اون حساب های اجاره ای تامین کنه .... در نهایت مشتری دست به نقد میاد برای ثبت نام با احتمال برنده شدن بسیار بالا