1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. با واردت خودرو های کارکرده موافقت شد

با واردت خودرو های کارکرده موافقت شد

11 بهمن 1401
  • 2

واردات خودرو های کارکرده همواره یکی از موارد بروز اختلافات بوده است؛ بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار خودرو معتقدند که به علت قیمت بسیار کم خودرو های دست دوم در کشور های حاشیه خلیج فارس، واردات این خودرو ها می تواند موجب کنترل بازار و کاهش قیمت ها شود.

مسئولین اما با استدلال های عجیب و بی مورد و به کار بردن کلماتی مانند "شان مردم" همواره از واردات این دسته خودرو ها جلوگیری کرده اند.

اما بالاخره با گذشت چندین سال، به نظر می رسد که کمسیون صنایع و معادن مجلس با این طرح موافقت کرده است.

عباس پور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این رابطه گفت:

در یکی از پیشنهادات تصویب شده در نشست امروز کمیسیون به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده شد برای توسعه حمل و نقل، تنظیم بازار و کاهش مصرف سوخت، خودروی دست دوم با عمرکمتر از 5 سال وارد شود.
از آنجا که این خودروها از پیش تولید شده، فرآیند واردات آن نسبت به خودروهای نو کوتاهتر است، از سوی دیگر قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر است بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد.

منبع Car.ir


نظرات

  • فکت فکت (14 بهمن 1401 ساعت 09:29)

    قیمت تویوتا مدل ۲۰۱۹ کمتر از قیمت پژو۲۰۶ که تکنولوژیش ماله دهه۹۰ میلادی هست، کیفیت آشغال داخلی ها که دیگه بماند...خخخ.
    من سر تا پای ماشین دست دوم خارجی رو طلا میگیرم. البته به جز چینی و روسی. امیدوارم به مدافعان معبد چین و روسیه برنخوره خخخخ.

  • احمد احمد (12 بهمن 1401 ساعت 12:58)

    مگر برای مردم شان و منزلتی باقی گذاشتند که از طریق خرید خودروی دست دوم از کشورهای حاشیه خلیج فارس این شان و منزلت از بین برود. در دنیا کشوری را پیدا کنید که مردم آن مثل مردم ایران برای خرید خودرو اینقدر تحقیر شوند.