1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کمیسیون تلفیق با واردات خودرو کارکرده موافقت کرد؛ جزئیات چگونه است؟

کمیسیون تلفیق با واردات خودرو کارکرده موافقت کرد؛ جزئیات چگونه است؟

19 بهمن 1401
  • 0

به نظر می رسد که پس از نشست دیروز کمیسیون تلفیق بودجه 1402 مجلس شورای اسلامی، این کمیسیون با واردات خودرو های کارکرده با سن حداکثر 5 سال موافقت کرده است.

این موضوع شامل خودرو های سبک سواری و همچنین خودرو های سنگین و تجاری می شود.

حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون تلفیق در این رابطه گفت:

با الحاق ‌یک بند به تبصره 7 و بمنظور تنظیم گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور ، واردات انواع خودرو های سبک و سنگین با عمر تا 5 سال سن تولید به کشور آزاد شد.

 وی در تکمیل این خبر گفت: بنده به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس  از ماه ها قبل بمنظور تنظیم گری در بازار خودرو و جلوگیری از سوداگری در این بازار پیشنهاد واردات انواع خودروهای دست دوم را پیگیری کردیم.

فیروزی همچنین خاطرنشان کرد:  بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آلمان و آمریکا که دارای ظرفیت بالا در تولید انواع خودروهای شاخص در دنیا هستند، بمنظور مدیریت بازار خودرو و اقتصادی کردن آن مبادرت به واردات خودروهای دست دوم می کنند.

همچنین دیگر عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تایید این موضوع، خبر از کاهش عوارض گمرکی واردات ماشین آلات خط تولید داد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با مصوبه امروز خود اجازه دادند تا در سال 1402خودروی دست دوم سبک و سنگین با عمر کمتر از 5 سال به کشور وارد شود.

وی افزود: همچنین با مصوبه امروز، اعضای کمیسیون تلفیق عوارض گمرکی واردات ماشین‌آلات خطوط تولید از 4 درصد به یک درصد کاهش یافت.

منبع Car.ir


نظرات