1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عرضه بدون قرعه کشی خودروسازان به هفته آینده موکول شد

عرضه بدون قرعه کشی خودروسازان به هفته آینده موکول شد

8 اسفند 1401
  • 0

در حالی که طبق اعلام مسئولان وزارت صمت قرار بود از چهارشنبه هفته جاری طرح فروش محصولات خودروسازان داخلی (دولتی و خصوصی) به صورت هماهنگ و با قید «بدون قرعه‌کشی» انجام شود، این موضوع با اعلام سخنگوی وزارت صمت اصلاح شد.

به این صورت که روز چهارشنبه اطلاعیه فروش منتشر و عرضه هفته آینده آغاز می‌شود.

توکلی لاهیجانی مدیر کل خودرویی وزارت صمت در این رابطه اعلام کرد: در این طرح خودروسازان بزرگ (ایران‌خودروو و سایپا) و همچنین خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را ارائه می کنند. همچنین در این طرح قرعه‌کشی انجام نمی‌شود و همه ثبت‌نام کنندگان، خودرو دریافت خواهند کرد، اما زمان تحویل خودروها بین سه ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرده است: در این طرح مشتریان در صورت تمایل نداشتن به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر، می‌توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند. گزارش مذکور می افزاید: تا این جا مشخص است که در این طرح تعریف حساب وکالتی و واریز و مسدود کردن مبلغی از وجه خودرو هم ضروری است.  بر این اساس این پرسش پیش می‌آید که می‌توان این طرح را نقطه پایان برای اتمام قرعه‌کشی‌ها که به لاتاری ملی نیز معروف است، دانست؟

در صورت تحقق این امر، می‌توان گفت وعده وزارت صمت مبنی بر جمع شدن بساط قرعه‌کشی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق شده است. از سوی دیگر قالیباف- سخنگوی وزارت صمت- اعلام کرده که ایران‌خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان باید در هفته جاری، عرضه‌های بزرگ خود را از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو طبق شرایط ثابت گذشته و با قیمت کارخانه‌ای اجرایی کنند. ثبت‌نام از طریق سامانه تخصیص یکپارچه خواهد بود و چنان چه تعداد تقاضا بیش از تعداد عرضه باشد، متقاضیان در فهرست انتظار قرار می‌گیرند و سپس تاریخی برای تحویل به آن‌ها اعلام خواهد شد. به اعتقاد بنده کف عرضه باید ۵۰۰ هزار دستگاه باشد.



نظرات