1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. 500 هزار خودروی داخلی هفته آینده عرضه می شوند

500 هزار خودروی داخلی هفته آینده عرضه می شوند

10 اسفند 1401
  • 8

با اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از هفته آینده بیش از 500 هزار دستگاه خودروی تولید در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه خواهند شد.

امید قالیباف امروز (چهارشنبه) در نشست خبری افزود: همه خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی به‌جز گروه بهمن در این طرح حضور خواهند داشت.

وی بیان داشت: عرضه خودروها با قیمت‌هایی است که از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود.

قالیباف ادامه داد: شرایط ثبت نام افراد، همان شرایط اعلامی در طرح های قبلی است و با ثبت نام در این سامانه مطابق وعده وزارت صمت دیگر چیزی به نام قرعه کشی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح حدود نصف قیمت هر خودرو به عنوان ودیعه در حساب افراد مسدود می‌شود که خودرو به خودرو متفاوت خواهد بود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: چنانچه تقاضای خودرویی از عرضه خودرو در این طرح بیشتر شود، یک لیست انتظار تعریف شده و نوبت افراد برای تحویل خودرو مشخص می‌شود که به احتمال زیاد از سه ماه تا یک سال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با عرضه سنگین یادشده، همچنین انجام واردات خودرو و انجام واردات از مناطق آزاد، بازار خودرو شرایط خوبی خواهد داشت و انتظار می‌رود به تدریج به آرامش برسد.

قالیباف تاکید کرد: عرضه این خودروها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خواهد بود و در بورس کالا انجام نخواهد شد.

وی اظهار داشت: پس از انجام طرح واردات خودرو در سامانه یاد شده و مشخص شدن وضعیت و تکلیف افراد، بلافاصله عرضه خودروهای داخلی در این طرح آغاز خواهد شد.



نظرات

  • بهروز بهروز (19 اسفند 1401 ساعت 11:08)

    ظرفیت تولید سالانه مگر چقدر است که توی یک هفته 500000 تا بفروشند؟!

  • محمد محمد (18 اسفند 1401 ساعت 12:44)

    پس کی اعلام میکنید ثبت نام رو؟
    الان ۱۸ اسفند شد و خبری نشد از ثبت نام؟؟؟

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (18 اسفند 1401 ساعت 14:05)

    هنوز خبری ندادن و به نظر شخصی من این صحبت ها فقط برای کنترل بازار بوده...

  • میثم میثم (13 اسفند 1401 ساعت 16:13)

    امید لعنت به مادر وپدرت بیاد که ۱۰۰۰ تا طرح گذاشتی ۱۰۰ تا سایت درست کردی هزینه ساخت همون سایت ها از بیت الماله . اون سایت Sale.iranecar.ir چی شد این همه هزینه کردید براش.
    زندگی ما در اثر بی ماشینی از هم پاشید خدا زندگی ت رو نابود کنه.

  • متاسف متاسف (10 اسفند 1401 ساعت 21:50)

    تا کی فریب و نیرنگ؟! در این طرح عملا بصورت فوری خودروئی عرضه نمی شود. فقط ثبت نام و پیش فروش است که براساس آن مردم مستاصل مبلغ هنگفتی به حساب های اعلامی واریز کنند و منتظر بمانند تا سال آینده قمر در عقرب نباشد و با وعده وعید لگنی را تحویل بگیرند. در این طرح هدف اصلی دریافت مبالغ کلان از طریق تیغ زدن مردم برای تامین کسری بودجه دولت در اسنفدماه است. با حجم نجومی پولی که در حساب های بانک ها جمع می شود دولت می تواند بخش قابل توجهی از بودجه خود را طی ماه های اولیه سال 1402 تامین کند. این طرح فقط به درد سرمایه گذاری پرسود در امر خرید لگن وطنی می خورد که افرادی که نیاز عملی و یا فوری به خودرو ندارند با ثبت نام در پیش خرید لگن پس از چند ماه آنرا به برکت سیاست های احمقانه وزارت صمت حداقل به دو برابر قیمت بفروشند.
    این طرح اصلا پاسخی به نیاز فوری و فعلی بازار خودرو نمی دهد. از افراد بی کفایت و نادانی که صنعت خودروی کشور را سیاست گذاری و مدیریت می کنند چیزی بیش از این انتظار نمی رود. لعنت خدا بر قوم الظالمین.

  • ناظر بازار خودرو ناظر بازار خودرو (10 اسفند 1401 ساعت 21:31)

    چقدر فریب و دروغ؟! می گویند که قرار است که 500 هزار خودرو عرضه کنند. عملا خودروئی بصورت فوری عرضه و تحویل نمی شود. در واقع، ماجرا دریافت پول نقد از مردم و حواله دادن خریداران مستاصل به آینده ای نامعلوم است که انشاالله قمر در عقب نباشد طی سال آینده لگنی به قیمت روز تحویل بگیرند. این شیوه دقیقا جمع کردن مختصری نقدینگی مردم و تیغ زدن آنها و از این طریق تامین کسری بودجه دولت در اسفندماه است. دولت از این طریق می خواهد مبالغ هنگفتی به جیب بزند و امورات خود را حداقل تا خرداد بگذراند.
    در این طرح بزرگ خدعه و فریب و تزویر سر کسانی که فعلا به خودرو نیاز دارند و نمی توانند تا آینده نامعلوم صبر کنند بی کلاه می ماند.
    باید اسم این طرح را سرمایه گذاری پرسود در طرح پیش فروش لگن می گذاشتند. این طرح فقط به درد افرادی می خورد که بخواهند لگنی را پیش خرید کنند و از برکت سیاست های ابلهانه وزارت صمت پس از تحویل به چند برابر قیمت بفروشند.

  • تاسف تاسف (10 اسفند 1401 ساعت 14:46)

    "عرضه خودروها با قیمت‌هایی است که از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود."

    همیشه به فکر خودروسازها بودن، الان هم همینه...

    چون به خودروسازها اجازه ندادن که توی بورس به گرانفروشی(شما بخوانید کلاهبرداری) خودشون ادامه بدن، برای راضی نگه داشتن این دزدها میخوان قیمت های کارخانه رو ببرن بالا!!

    حرامزاده ها.............

    تنها راه نجات " نه به خرید خودروی صفر"

    البته اگر ملت همیشه در صحنه این رو درک کنه!!!

  • زرشک به قیمت زعفران زرشک به قیمت زعفران (10 اسفند 1401 ساعت 13:23)

    خودرو عرضه میشه یا فقط پول میگیرن؟
    اگه معنی عرضه خودرو اینجوریه که من خودم شخصا صد میلیون دستگاه خودرو هر روز میتونم عرضه کنم اگه حکومت به منم اینجوری اجازه کلاهبرداری بدهد!!!
    فرغون به ده برابر قیمت واقعی پیش فروش میکنن و منت هم میزارن.
    اسم تیتر رو بزارید کلاهبرداری قرن جدید.