1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. در طرح فروش یکپارچه، نیمی از خودرو ها برای مادران است!

در طرح فروش یکپارچه، نیمی از خودرو ها برای مادران است!

21 اسفند 1401
  • 3

­سخنگوی وزارت صمت در رابطه با طرح فروش یکپارچه خودرو های داخلی اعلام کرد نصف خودروهای عرضه شده در این طرح فروش، به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اختصاص دارد و سهمیه ای برای خودروهای فرسوده در این طرح در نظر گرفته نشده است.

امید قالیباف افزود: طبق قانون، وزارت صمت ۵۰ درصد از خودروهای عرضه شده در طرح فروش یکپارچه را به مادران مشمول و ۵۰ درصد را به متقاضیان عادی اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان در این طرح به دو صورت (مادران مشمول و افراد عادی) می‌توانند ثبت نام کنند، افزود: در این طرح، نوبت دهی هم به دو شکل است یعنی گروه مادرانی که مشمول طرح جوانی جمعیت هستند جدا نوبت دهی می‌شوند و متقاضیان عادی هم جداگانه نوبت دهی خواهند شد.

قالیباف بیان کرد: به طور مثال، اگر ایران خودرو در فروردین سال آینده ۶۰ هزار دستگاه تولید کند, ۳۰ هزار دستگاه در قالب طرح جوانی جمعیت برای مادران مشمول، نوبت دهی می‌شود بنابراین مادران مشمول، سریعتر به خودرو دست پیدا می کنند و ۳۰ هزار خودروی دیگر هم برای افراد عادی نوبت دهی خواهد شد به این ترتیب طرح جوانی جمعیت کاملا در عرضه‌های طرح یکپارچه خودرو رعایت می‌شود.



نظرات

  • مجید مجید (22 اسفند 1401 ساعت 11:56)

    این کار عقلانی نیست که برای هر چیزی استثنا درست کنند این توهین به شعور ملت ایرانه لطفا طرحها را کلا بردارند و برای تشویق جمعیت از طرحهای بهتری استفاده کنند مثلا زایمان رایگان و پوشک و شیرخشک و لباس بچه ارزان و مدرسه و بهداشت و درمان رایگان این عقلانی نیست که حاکمیت حقوق بقیه مردم را نادیده بگیره و صرف مقاصد خودش بکنه کشور ما در مقابل امکانات کمش نصف جمعیتش زیاده یا باید امکانات بالا رود که نمیتوانند پس برای کاهش جمعیت باید برنامه ریزی بشه نه افزایش جمعیت بدبختها

  • راستگو راستگو (22 اسفند 1401 ساعت 01:02)

    امید وارم سند رو یک سال در رهن بگیرن ،امید چیز خوبیه نه

  • تاسف تاسف (21 اسفند 1401 ساعت 14:44)

    مسخره ترین قانون ها واسه همین مملکته........