1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. تحویل سری نخست کشنده شک موتو آرین دیزل به خریداران + تصاویر

تحویل سری نخست کشنده شک موتو آرین دیزل به خریداران + تصاویر

22 اسفند 1401
  • 0

آرین دیزل روز گذشته طی مراسمی در محل کارخانه آرین پارس موتور در شهر خمین استان مرکزی، اولین سری از کشنده شک موتو X۵۰۰۰ را تحویل خریداران این خودرو داد.

ماه آذر سال جاری بود که مجتبی ضیایی، مدیر بازاریابی آرین دیزل در مصاحبه ای که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان انجام شده بود از وعده عرضه کشنده شک موتو X۵۰۰۰ در اسفند ماه را داده بود که این وعده روز گذشته عملی شد.

9.webp

مدیر بازاریابی آرین دیزل در مراسم تحویل نخستین سری کشنده شک موتو X5000 اعلام کرد که تحویل خودروهای تولید شده به صورت مرتب تا پایان سال ادامه خواهد داشت و مابقی تعهدات آرین دیزل نیز با توجه به تحویل ۹۰ روزه در اوایل سال آینده و سر موعد به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

وی افزود در سال آینده علاوه بر ادامه تولید کشنده x۵۰۰۰، چهار محصول دیگر از جمله یک کامیون باری به خانواده شک موتو افزوده خواهد شد.

مهندس محمودی مدیرعامل آرین دیزل نیز در مراسم دیروز از تحویل ۵۰دستگاه از این کشنده تا پایان سال خبر داد و همچنین اظهار کرد که سال آینده ۸۰۰ تا ۱هزار دستگاه از این کشنده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

10.webp

سعید محمودی بیان کرد: «برنامه‌ریزی ما این بود که حداقل ۱۲۰ دستگاه از این خودرو را تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل دهیم اما به دلیل محدودیت‌های زمانی احتمالا بیش از ۵۰ دستگاه از این خودرو را در برنامه تحویل قرار ندهیم.»

مشخصات فنی کشنده شک من X۵۰۰۰

کشنده شاکمن X۵۰۰۰ یا شک موتو X۵۰۰۰، یکی از تولیدات شرکت آرین دیزل است که با همکاری گروه خودروسازی شاکمن طراحی و ساخته شده است.

این کشنده به پیشرانه 6 سیلندر ۱۳ لیتری توربو دیزل با توان حداکثر 520 اسب بخار و گشتاور 2460 نیوتن متر مجهز شده است. این کشنده از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پشتیبانی می‌کند و یک جعبه دنده اتوماتیک مدل FAST F۱۶JZ۲۴ با ۱۶ دنده به جلو و ۲ دنده عقب نیز وظیفه انتقال قدرت به محور عقب آن را برعهده دارد.

8.webp

در این کشنده امکانات خوبی نظیر کولر درجا، بخاری درجا، کروز کنترل هوشمند، بالابر هیدرولیکی و الکترونیکی کابین، قفل مرکزی، آینه های کناری با تنظیمات برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و فناوری ال ای دی چراغ ها، سنسور باران، صفحه نمایش ۱۰ اینچی سیستم مالتی مدیا، سیستم مانیتورینگ نقاط کور با دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، خروجی برق ۲۲۰ ولت و… به صورت استاندارد عرضه شده است، همچنین شک موتو X5000 به سیستم هایی نظیر هشدار برخورد از جلو و سیستم ترمز اضطراری به همراه رادار هشدار حرکت بین خطوط مجهز است که باعث می شود این کشنده از نظر آپشن در برابر بسیاری از رقبای حال حاضر بازار ایران حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

14.webp

کامیون کشنده شک موتو X۵۰۰۰ در رنج کشنده های ۴۴ تن قرار می گیرد و وزن آن نیز ۶۸۸۶ کیلوگرم و حداکثر توان شیب روی این کامیون کشنده با بار ۳۶ درصد اعلام شده است.

16.webp

تیراژ تولید کشنده شکموتو X5000 در کارخانه خمین هم اکنون 8 دستگاه در روز است و برنامه ریزی شده تا در سال آینده با اضافه شدن خط جدید به مدار تولید کارخانه، این تیراژ 3 برابر افزایش یابد.

4.webp

منبع car.ir


نظرات