1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تکذیب افزایش 70 درصدی قیمت خودرو از سوی وزارت صمت

تکذیب افزایش 70 درصدی قیمت خودرو از سوی وزارت صمت

افزایش قیمت 70 درصدی خودرو از سوی وزارت صمت تکذیب شد!
26 اسفند 1401
  • 8

پس از اظهار نظر معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت که خبر از افزایش 30 الی 70 درصدی قیمت خودرو در سال آینده داده بود، وزارت صمت روشنگری کرد که انتساب این افزایش قیمت خودرو به وزارت صمت کاملا نادرست است و مسئولیت تعیین قیمت خودروها با شورای رقابت است.

بعد از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) منوچهر منطقی در نشست خود با خبرنگاران در رابطه با ورود دوباره شورای رقابت به موضوع قیمت‌گذاری خودروها و تعیین قیمت خودرو در سال آینده، اظهار کرد: شورای رقابت با نظر براینکه تقاضا نسبت به عرضه در شرایط فعلی فزونی دارد و همین هم منجر به ایجاد انحصار در بازار شده است، مجدد به موضوع قیمت گذاری خودروها ورود کرده است و در این رابطه، مبنای کار را سازمان حمایت قرار می‌دهد. قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت را (بر مبنای صورت‌های مالی شرکت‌ها) دریافت و طبق فرمول تصویب شده، قیمت‌های جدید تعیین و مصوب خواهد شد. بنابراین افزایش احتمالی در قیمت خودروها در سال آینده، بر مبنای صورت‌های مالی شرکت‌های خودروساز است و شورای رقابت قیمت‌ها را صحت سنجی می‌کند.

وی ضمن اشاره به عدم تغییر قیمت‌ها طی بالغ بر یکسال گذشته، تصریح کرد: با احتساب تورم موجود در کشور، احتمالا قیمت خودروها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته باشد. بررسی‌ها و محاسبه‌ها تا پایان فروردین ماه انجام می‌شود و قیمت‌های جدید اعلام خواهند شد.

به دنبال اظهارنظر این مقام مسئول در وزارت صمت، برخی متصور شدند که مسئول قیمت‌گذاری خودرو وزارت صمت خواهد بود و افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودروها در سال آینده تصویب شده است؛ فلذا وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خود لازم دید که روشنگری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

طبق اعلام وزارت صمت به ایسنا، “ آنچه معاون وزیر صمت در نشست خبری خود ذکر کرده است، پیرامون آن بوده که طبق قانون، شورای رقابت مسئول تعیین قیمت خودروهای داخلی است و این شورا در حال بررسی قیمت خودروها است و وزارت صمت نیز منتظر اعلام نظر شورای رقابت است.

معاون وزیر صمت در این نشست، احتمالی را درباره تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروها بیان کرد و در پاسخ به خبرنگاران مثال ارقام درصدی را زد؛ اما این موضوع به معنای تصویب چنین ارقامی نیست و اساسا وزارت صمت مسئول تعیین قیمت خودرو نخواهد بود؛ بلکه امر قیمت‌گذاری خودروها بر عهده شورای رقابت است.”



نظرات

  • فردین فردین (4 فروردین 1402 ساعت 18:11)

    چطوریه که برای تعین مزد کارگر اگه به اندازه تورم بخواد مزد کارگر افزایش پیدا کنه تورم میشه ولی برای قیمت ماشین و ... با توجه به درصد میزان تورم افزایش میدن؟ این چه ظلمیه که در حق مردم میکنید خودتون کلاتونو قاضی کنید کمی انصاف داشته باشید چرا روز به روز قشر ضعیف و کارگرو فقیرتر و ناتوان تر میکنید؟؟؟ نکنید اینکارو نکنید پشیمون میشید اینجوری اینده ای نخواهید دلشت

  • مهدی مهدی (3 فروردین 1402 ساعت 09:34)

    بعد از تکذیب اجرایی میشه
    قانون کشوره

  • کاظم کاظم (3 فروردین 1402 ساعت 01:36)

    خلاف شعارسال مقام معظم رهبری است افزایش قیمت ۳۰تا ۷۰درصدی ،خودانید

  • Hoo Hoo (2 فروردین 1402 ساعت 19:32)

    بدبخت ها قیمت کارخانه را ببرید بالا هیچکس ماشین نمیخرد مگه همه تو دستتون بمونند چون الان که شما می‌بینید خریدار زیاد است همه دلال هستند بخاطر تفاوت کارخانه و بازار میخرند که سود براشون داره اون وقت مگه منت بکشید واسه مشتری.عین شرکت سایپا که تفاوت قیمت کارخانه و بازار با هم نزدیک است هیچکس نمیخرد اگه دلتون واسه مردم میسوزه ماشین های خارجی را وارد کنید بعد ببینید این فرغونهای شما را که فقط سبب کشتار جمعیت ایران شدند را هیچکس سوار نمی‌شه خارجی وارد کنید جوانی جمعیت خودش زیاد میشه چون کشتار کم میشود

  • مهدی مهدی (1 فروردین 1402 ساعت 22:26)

    رهبری گفتن مهار تورم. با افزایش 70درصدی خودرو کجا تورم مهار میشه

  • وحید وحید (27 اسفند 1401 ساعت 06:54)

    واقعا بی شرمی هم حدی داره اخه تا کجا میخواید پیش برید
    میدونید یک خودرو ساده چند برابر حقوق یه کار گر ساده هست ؟
    چقدر خانواده ها هستند که باید حسرت یه ماشین ساده رو دارن
    مگه از خدا دم نمیزنید مگه نمیگید اه مظلوم
    بس کنیددیگه
    یعنی یه مرد پیدا نمیشه جلو این همه فشار به مردم رو بگیره

  • noog noog (24 اسفند 1401 ساعت 21:36)

    اینم فیلمشونه.شل کن سفت کن راه میندازن .صمت میگه من نبودم رقابت بود رقابت میگه خودروساز بود خودروساز میگه مردم گفتن گرون کنیم.یه سیستم فاسد که همشون از پشت باهمن همشون فاسدن .خودروساز-شورای رقابت-بورس-وزارت صمت-مجلس-پلیس.تا زمانیکه منافع تک تک اینا تامین بشه (از جیب مردم )هیچکدومشون مشکلی با افزایش قیمت 1000درصدی هم ندارن.

  • فکت فکت (24 اسفند 1401 ساعت 11:59)

    شاید طرفداران این مقامات فاسد از حرف های من ناراحت بشن اما من میگم:
    اصلا تو بگو چه یک درصد افزایش چه هزار درصد افزایش!
    مردم خرید خودرو رو تحریم کردن و حالا اینا با جوسازی میخوان رونق آخر سالی به جیب خودشون بدن!
    نسل جدید باهوش تر از قبلی ها هست.
    اونی که محتاج ماشین باشه میره دست دوم میخره. اونی که محتاج نیست که اصلا سراغ بورس و خودرو و بانک و اینا نمیره!!!!
    هیچکس بیتکوین و اتریوم رو رها نمیکنه بجاش بیاد فرقون به 10برابر قیمت بخره تا جیب توله های حکومتی پر پول بشه.