1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. زمان ثبت نام خودرو های داخلی تمدید شد

زمان ثبت نام خودرو های داخلی تمدید شد

28 اسفند 1401
  • 0

با اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، زمان ثبت نام در سامانه خرید خودرو های داخلی تا 29 اسفند ماه تمدید شد.

امید قالیباف در نشستی خبری با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 5 میلیون نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حضور پیدا کرده‌اند، گفت: تاکنون نیز 360 هزار نفر توانستند ثبت نام کامل خود را انجام دهند.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در این طرح 51 مدل خودرو به 900 هزار نفر تعلق خواهد گرفت، اما در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها متعادل و کم است یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه خودرو ثبت نام به عمل خواهیم آورد. بر این اساس افرادی که نتوانستند در این طرح ثبت نام کنند در پایان خرداد ماه سال آینده می‌توانند یک بار دیگر شانس خود را برای ثبت نام برخی خودروها امتحان کنند.

وی در مورد مشکلات سامانه افزود: از کسانی که مراجعه کردند و نتوانستند ثبت نام کنند، عذرخواهی می‌کنم‌. قول می‌دهیم تا نفر آخری که حساب وکالتی 100 میلیون تومانی دارد زمان برای ثبت نام باشد.

قالیباف افزود: زمان ثبت‌نام در سامانه برای خرید خودروهای داخلی حداقل یک روز، یعنی تا 29 اسفند تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه 74 هزار حمله به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ابتدای فعالیت آن تاکنون صورت گرفته است، گفت: فقط در 24 ساعت گذشته 55 هزار حمله به این سامانه انجام شده است که برخی از آنها بسیار جدی بوده است و موجب کندی سامانه شده است.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه با اشاره به قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت گفت: شورای رقابت در فروردین 1402 قیمت جدید خودروها را اعلام خواهد کرد و قیمت خودروها در طرح عرضه یکپارچه نیز بر همین اساس تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: البته درصدهایی نیز برای افزایش قیمت خودرو عنوان شده است که اعلام دقیق آن در حیطه شورای رقابت است. البته از ابتدای امسال تا امروز یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده است.  

وی گفت: تعهدات خودروسازان برای سال آینده 400 هزار دستگاه خودرو است و با توجه به ثبت‌نام 900 هزار نفر در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، در مجموع یک میلیون و 300 هزار دستگاه تعهد ایجاد شده است.  

مشاور وزیر صمت اضافه کرد: صنعت خودروسازی برای سال آینده به راحتی برای دستیابی به تیراژ یک میلیون و 600 هزار دستگاه آماده شده است و بر این اساس تحویل خودروهای یادشده در سال 1403 منتفی است و تولید داخل توان تامین نیازها را خواهد داشت.

وی افزود: تحویل خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته، خودروی کف پارکینگ به صفر رسیده و قرعه کشی خودرو نیز حذف شده است.

قالیباف در ادامه با اشاره به رشد تولید خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفت: اگر این موضوع در قانون تکلیف و به وزارت صمت ابلاغ شود، ساز و کار آن را وزارتخانه فراهم خواهد کرد. مشاور وزیر صمت در عین حال خاطرنشان کرد: فارغ از بودجه سال 1402، در بهمن ماه گذشته موضوع واردات خودرو از مناطق آزاد از سوی این وزارتخانه عملیاتی شد.

وی در رابطه با واگذاری سهام های تودلی دو خودروساز بزرگ کشور نیز افزود: در این زمینه آنچه که از سوی وزارت صمت باید انجام می‌شده به انجام رسیده است و باقی کار در سازمان خصوصی سازی باید پیگیری شود.

قالیباف با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت تایر سواری خاطرنشان کرد: اکنون تولیدکنندگان با همه قوا در حال تولید هستند، این در حالی است که در ماه‌های اخیر قیمت های کف بازار بیش از سه برابر قیمت های مصوب بوده است.



نظرات