1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. چرا قیمت های جدید اعلام نمی شوند؟

چرا قیمت های جدید اعلام نمی شوند؟

17 فروردین 1402
  • 1

با وجود این که مجوز افزایش قیمت خودرو ها صادر شده، نهاد های مرتبط از اعلام قیمت های جدید خودداری می کنند. باید دید این بازی در میدان اقتصاد که باعث آشفتگی بازار شده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

شورای رقابت در نهایت روز گذشته با تعللی چندماهه مجوز افزایش قیمت انواع محصولات داخلی را صادر کرد. اما از همان ساعات نخست صدور مجوز، شورای رقابت از اعلام جزئیات تغییرات قیمتی خودداری کرد و این موضوع را متوجه وزارت صنعت دانست به نحوی که براساس اظهارات توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت مصوبه افزایش قیمتها برای اجرا به وزارت صنعت ارسال می شود تا روند پیاده سازی آن توسط سازمان حمایت صورت گیرد.

البته بعد از اعلام این خبر گمانه زنی‌های مختلفی در خصوص میزان تغییرات قیمتی خودروها مطرح شد اما دستگاه‌های متولی بیشتر ترجیح دادند سکوت کنند و اعلام جزئیات بیشتر این موضوع را متوجه دیگری بدانند. از یک طرف شورای رقابت خود را مسئول تعیین دستور العمل عنوان می‌کرد و از طرف دیگر وزارت صنعت نیز در مقام اجرا خود را متولی اعلام جزئیات صورت جلسه شورای رقابت در تغییرات قیمت انواع خودروهای داخلی نمی‌دانست.

نکته قابل توجه اینجاست از روز گذشته ارقام مختلفی از افزایش قیمت ها مطرح شده است به نحوی که شجاعی سخنگوی شورای رقابت اعلام کرده "متوسط افزایش قیمت ها حدود 27 تا 30 درصد خواهد بود البته ما هیچ عددی را اعلام نمی کنیم و وزارت صمت باید اعداد را اعلام کند".

جالب تر اینجاست دودانگه نایب رئیس شورای رقابت نیز در گفتگویی اعلام کرد میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا 35 درصدو محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از 35 درصد خواهد بود این موضوع در جلسه شورای رقابت به اتفاق آرا تصویب و فرایند ابلاغ وزارت صمت و خودروسازان در حال انجام است.

سوال اینجاست در نهایت خودرو چقدر گران شده است ؟ چرا وقتی به صورت رسمی مجوز افزایش قیمت ها صادر شده دستگاه های متولی از اعلام اعداد ممانعت می‌کنند؟ سیاست بازی در میدان اقتصاد تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟ آیا می‌خواهند خبر افزایش قیمت ها به نام آنها تمام نشود؟

درحال حاضر هیچ بخشی به صورت رسمی جزئیاتی از این موضوع را اعلام نکرده و همه را به گردن بخشهای دیگر می اندازد.

منبع تسنیم


نظرات

  • تاسف تاسف (17 فروردین 1402 ساعت 14:43)

    فقط یک بازی کثیفه!!

    منتظر بازخورد جامعه و بازار هستن...

    هم دلال ها باید راضی بشن(چون کلی سرمایه تو این بازار دارن که ایران خودرو و سایپا هم جز همین دلال ها هستن و هم سیاسیون)

    اگر با خبر اعلام قیمت های جدید، قیمت های بازار خیلی بالا نمیرفت و مردم واکنش منفی به این خبر نشان نمیدادن، همون 30 تا 70 درصدی که گفته بودن رو اعلام میکردن، بدون معطلی!!

    اما گویا این خبر کار خودش رو کرده و قیمت بازار به اندازه ای میخواستن رو بردن بالا، حالا برای اینکه مردم عصبانی نشن و ثبت سفارش هارو لغو نکن و کارشون با شعار "مهار تورم"! تعارض نداشته باشه، حرف خودشون رو عوض کردن و از افزایش 35 درصدی دارن صحبت میکنن!!!
    وگر نه شما که مدعی هستید کارتون قانونی هست پس چرا بعد سه روز هنوز قیمت هارو اعلام نمیکنید؟!!

    سیاست کثیفی که اینا دارن هیچ کی نداره......

    نوش جان ملت همیشه در صحنه......

    "از ماست که بر ماست"