1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کمبود خودرو صفر در بازار

کمبود خودرو صفر در بازار

24 فروردین 1402
  • 0

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران با اظهار این که قیمت خودرو در بازار نسبت به 28 اسفند بین 5 الی 7 درصد افزایش داشته اخظار داد که خودروی صفر در بازار بشدت کم بوده و اگر عرضه زیاد نشود قیمت ها بالاتر هم خواهند رفت.

سعید موتمنی در گفت و گویی در مورد وضعیت بازار آزاد خودرو، اظهار داشت: با توجه به اینکه از روزهای اول سال اعلام شده بود که بعد از تعطیلات عید نوروز، قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش خواهد یافت، بازار نیز همگام با این تصمیم جلو رفت و اثر روانی خود را بر بازار گذاشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران افزود: در حال حاضر که قیمت کارخانه‌ای تعیین تکلیف شده، برای کنترل بازار باید عرضه به صورت محسوسی افزایش یابد. اگر عرضه خودرو افزایش یابد قطعاً قیمت‌ها می‌شکند اما در صورت عدم افزایش عرضه، شاهد بالا رفتن قیمت خودرو در بازار آزاد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نوسانات نرخ ارز و تورمی منجر به افزایش قیمت خودرو می‌شود اما اگر وزارت صمت نسبت به افزایش عرضه اقدام کند، قطعاً التهابات بازار کاهش خواهد یافت.

موتمنی اضافه کرد: در حال حاضر تهیه خودروی صفر از بازار آزاد سخت است؛ خریدار وجود دارد اما خودرویی نیست و از سویی دیگر نیز قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بسیار بالاست.

افزایش ۵ تا ۷ درصدی قیمت خودرو نسبت به ۲۸ اسفند

وی تصریح کرد: قیمت خودرو نسبت به ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، بین ۵ تا ۷ درصد افزایش یافته است؛ بنابراین تنها راهی که داریم این است که خودرو به میزان کافی عرضه شود زیرا در حال حاضر خودرو در بازار کم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودروی تهران یادآور شد: وزارت صمت باید از راه‌های مختلف نسبت به افزایش عرضه اقدام کند؛ واردات خودرو می‌تواند کمک خوبی باشد. البته واردات خودروی کارکرده نیز نقش بسیار مؤثری می‌تواند در کاهش التهابات بازار داشته باشد.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم بوده این است که وزرات صمت و تولیدکنندگان برای کنترل بازار و قیمت‌های آزاد باید نیاز بازار را تأمین کنند.



نظرات