1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. رانندگی ایمن با FMC T5

رانندگی ایمن با FMC T5

9 اردیبهشت 1402
  • 0

خودرو FMC T5 به عنوان یکی از کراس­اوورهای پریمیوم با سطحی بالا از امکانات رفاهی مدتهاست مهره فردا موتورز برای سهم خواهی از بازار کراس اوورهای لوکس و پریمیوم صفر کیلومتر در ایران بوده است. هرچند به تازگی و با معرفی خودرو لوکس Suba M4، این خودرو دیگر پرچمدار محصولات فردا موتورز شناخته نمی شود، همچنان از لحاظ طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی، در بازار خودرو ایران حرف های زیادی برای گفتن دارد.

در واقع اف ام سی T5‌ به لطف تجهیزات رفاهی خود بی گمان قادر است طیف وسیعی از مشتریان را راضی نگاه دارد، اما زمانی که صحبت از ایمنی خودرو می شود، از آنجاکه به طور مستقیم با جان راننده و سرنشینان مرتبط است، عاملی تعیین کننده در انتخاب خودرو توسط هر خریداری محسوب شده و این جایی است که خودرو T5 وجه تمایز و برتری خود نسبت به رقبا را به خوبی به رخ می کشد.

Photo 1.jpg

سیستم ها و تجهیزات ایمنی در T5

FMC T5 لیست کاملی از تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال را در خود جای داده است که نقش بسزایی در امنیت خودرو ایفا کرده و وجه تمایز آن با بسیاری از خودروهای موجود در بازار است.

تی5 با برخورداری از 6 ایربگ (سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، فرمان برقی (EPS)، سیستم کنترل فشار و دمای باد تایرها (TPMS)، سیستم کمک حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم کمک حرکت در سرپایینی (HDC)، ترمز پارک برقی (EPB)، اتوهلد (Auto-hold)، سیستم نور خودکار (Autolight) و سنسور باران تا حد بسیار زیادی خیال راننده و سرنشینان را از امنیت خودرو راحت می کند، اما جایی که FMC T5‌ گوی رقابت را از خودروهای هم رده خود می رباید تجهیز آن به سیستم های پیشرفته همیار راننده یا  Advanced Driver Assistance Systems‌ می باشد که به طور مخفف ADAS نامیده می شود.

Photo 2.jpg

رادارها، چشمان بیدار FMC T5 برای پایش اطراف

کراس اوور FMC T5 فردا موتورز علاوه بر لیست کاملی از تجهیزات ایمنی که در بالا نام برده شد، دارای سیستم های ایمنی فعالی از جمله رادار تابلو خوان (TSR)، رادار هشدار رانندگی بین خطوط (LDW) و رادار هشدار برخورد از جلو (FCW) می باشد که با صدور به موقع هشدار، راننده را از خطر آگاه کرده و اساسا نقش موثری از پیشگیری از حوادث ایفا می کند.

در پشت آینه میانی خودرو T5 یک دوربین نصب شده که وظایف مختلفی دارد. یکی از وظایف این دوربین تابلوخوان مسیر بوده و اطلاعات مربوط به محدودیت سرعت در هر جاده را با توجه به تابلوهای نصب شده در نمایشگر به راننده نشان می دهد. یکی دیگر از کاربردهای این دوربین، مشاهده خطوط مسیر پیش رو بوده و در صورت تشخیص انحراف خودرو از مسیر پیش رو به صورت آلارم صوتی و تصویری به راننده هشدار می دهد تا خودرو را در مسیر و بین خطوط نگه دارد.

یکی دیگر از سیستم های این خودرو هشدار برخورد از جلو یا FCW بوده که در صورت وجود مانع در جلو به راننده هشدار می دهد تا با ترمزگیری یا از برخورد جلوگیری به عمل آید یا اینکه شدت برخورد را کاهش دهد.

خودرو FMC T5‌ فردا موتورز با برخورداری از این سطح از ویژگی ها و امکانات در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار کراس اوورهای داخلی را از آن خود خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو می توانید به وبسایت رسمی فرداموتورز به آدرس Fardamotors.com مراجعه کنید.



نظرات