1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مونتاژ کاران خودرو مجوز گران کردن ندارند

مونتاژ کاران خودرو مجوز گران کردن ندارند

12 اردیبهشت 1402
  • 0

در اواخر فروردین سال جاری، شورای رقابت اعلام کرد که برای اولین بار، خودروهای مونتاژی در قیمت‌گذاری شورای رقابت لحاظ خواهند شد و به نظر می‌رسد که قیمت این خودروها افزایش نخواهد یافت و در برخی محصولات ممکن است کاهش قیمت نیز رخ دهد.

با این حال، اکنون بیش از 20 روز از ورود شورای رقابت به موضوع قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی گذشته است و متأسفانه هنوز هیچ خبری از تعیین قیمت این خودروها نیست.

با توجه به گفته‌های شجاعی، سخنگوی شورای رقابت، در 3 ماه گذشته کارشناسی‌های لازم در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی یا CKD انجام شده است و شورای رقابت با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی، انجمن‌های تخصصی و کارگروه تخصصی، تلاش می‌کند تا قیمت‌های خودروها اصلاح شود. البته باید توجه داشت که اعلام قیمت خودروها بر عهده شورای رقابت نیست و پس از تصویب قیمت‌های خودروهای مونتاژی، قیمت نهایی آنها باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.

نکته قابل توجه در اینجا این است که سخنگوی شورای رقابت در توضیح جزئیات ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی، تأکید کرده بود که قیمت خودروهای مونتاژی با توجه به شاخص رقابت‌پذیری مشخص شده و با مقایسه قیمت هر یک از خودروهای داخلی با سه خودروی مشابه خارجی، به نظر می‌رسد که در برخی از این خودروها کاهش قیمت نیز رخ خواهد داد.

بیان همین موضوعات باعث شد تا مردم به کاهش قیمت خودروهای مونتاژی امیدوار شوند، اما شرکت‌های خودروساز بدون توجه به این موضوع و حتی با افزایش قیمت محصولات، به صورت خودسرانه لیست جدید قیمت‌ها را اعلام کردند.

اگرچه سازمان حمایت در قالب یک اطلاعیه به شرکت‌ها اعلام کرده بود که بدون اخذ مجوز، اجازه تغییر قیمت‌ها را ندارند، اما متأسفانه قیمت‌ها برگشت پیدا نکردند و حتی خبری از کاهش قیمت نیز نبود. همچنین، مسئولان شورای رقابت همچنان در قالب اظهاریه‌هایی، خبر تعیین تکلیف قیمت خودروهای مونتاژی را در آینده نزدیک اعلام می‌کنند. در حال حاضر، بیش از 20 روز از ورود شورای رقابت به موضوع قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی گذشته است و متأسفانه هنوز هیچ خبری از تعیین قیمت این خودروها نیست.

منبع Car.ir


نظرات